vrouw belt via voIP

Wat kun je met VoIP?

vrouw belt via voIPVoIP is een moderne innovatie waar we steeds meer over horen. Met VoIP kun je bellen via internet en dit kan verschillende voordelen met zich meebrengen. Particulieren kunnen hiervan gebruikmaken, maar voor bedrijven is het vaak het meest interessant. In dit artikel vertellen we je wat je kunt met VoIP, hoe het werkt en welke voordelen het oplevert.

Hoe werkt VoIP?

Het grote verschil tussen gewone telefonie en VoIP is dat VoIP via internet werkt. Je belt dus eigenlijk via een internetverbinding en maakt dan ook gebruik van al bestaande verbindingen. Als je je aanmeldt bij een VoIP provider, krijg je van hen een VoIP account op hun platform. Je kunt verschillende functionaliteiten instellen voor dit account, waaronder een vast of mobiel nummer waarnaar de oproepen worden doorgeschakeld. Als iemand naar jouw nummer belt, wordt dit door het VoIP platform van de provider gekoppeld aan jouw account en direct naar jouw geregistreerde telefoon doorgeschakeld.

Kosten besparen met VoIP

VoIP kan voor particulieren en bedrijven kostenbesparend werken, omdat de telefoonverbinding loopt over bestaande internetverbindingen. De provider rekent daarom vaak minder hoge kosten voor de belminuten dan voor analoge telefonie. Dit kan een kostenvoordeel met zich meebrengen. Echter is dit niet in elk geval zo en vaak is dit alleen interessant voor bedrijven die regelmatig bellen. Check daarom eerst de kosten van een VoIP provider en vergelijk ze met de kosten van gewone telefoonabonnementen om te zien of je echt wel voordeliger uit bent.

Verhoogde kwaliteit

Over het algemeen is de audiokwaliteit van VoIP gesprekken hoger dan die van gewone telefoongesprekken. Dat komt doordat VoIP werkt via digitale verbindingen en gewone telefonie via analoge verbindingen. Het is echter wel van belang dat de digitale verbinding die wordt gebruikt tijdens het VoIP gesprek ook goed is.

Minder bekabeling

Aangezien VoIP via de internetverbinding werkt, kan de telefoon op dezelfde poort worden aangesloten als de computer. Zeker voor bedrijven is dit een enorm voordeel, omdat er daardoor maar de helft van de bekabeling hoeft te worden gebruikt. Bedenk maar eens hoeveel extra ruimte dat kan opleveren voor een kantoor met ongeveer twintig bureaus met computers en telefoons.

Overal bellen met één nummer

Waarschijnlijk de belangrijkste reden waarom de meeste personen of bedrijven voor VoIP kiezen: je kunt overal bellen met één nummer. Met VoIP kun je het nummer namelijk heel eenvoudig koppelen aan een vaste of mobiele telefoon en dit kun je elk moment veranderen. Dit betekent dat je zelfs met een professioneel thuis- of bedrijfsnummer kunt bellen en gebeld kunt worden op andere locaties.

Groot aantal functionaliteiten

Als je gebruikmaakt van een VoIP account, kun je kiezen uit eindeloos veel functionaliteiten. Zo kun je keuzemenu's toevoegen aan je telefoonnummer of je kunt wachtrijen instellen. Verder is het eveneens mogelijk om een bandje met de openingstijden van je bedrijf te laten draaien of om koppelingen te maken met bestaande systemen. Je kunt deze functionaliteiten heel gemakkelijk instellen in je VoIP account en hier vrijwel direct gebruik van maken.

Overzicht van de gespreksstatistieken

Voor bedrijven die regelmatig bellen en/of telefonisch hun producten of diensten verkopen kan het zeer interessant zijn om de gespreksstatistieken in te zien. Via analoge telefonie is dit slechts in beperkte mate mogelijk, maar dit is anders als je belt via VoIP. Aangezien de telefoongesprekken over een internetverbinding worden gevoerd, kunnen er diverse statistieken worden vastgelegd. Daarom kun je met VoIP een uitgebreid overzicht van de gespreksstatistieken inzien.

Bellen via computer of laptop

Met VoIP kun je er eveneens voor kiezen om te bellen met een computer of laptop. Er zijn verschillende programma's waaraan je een telefoonnummer kunt koppelen en vervolgens met dit nummer kunt bellen. Dit kan zeker voor bedrijven heel handig zijn. Een andere mogelijkheid is om te bellen via een soort speciaal e-mailadres voor internetbellen.

VoIP voor bedrijven

Particulieren maken nog niet zoveel gebruik van VoIP en voor hen is het eigenlijk ook niet heel erg interessant. Natuurlijk kunnen ze er wel hun voordeel mee opdoen, maar voor bedrijven zijn de voordelen vele malen groter. Vaak wil je als bedrijf steeds hetzelfde bedrijfsnummer gebruiken en met VoIP is het mogelijk om dit nummer steeds naar een andere telefoon door te schakelen. Zo kun je als je steeds op verschillende locaties te vinden bent, toch gebruikmaken van een bedrijfsnummer.

Daarnaast is het natuurlijk een groot voordeel dat VoIP voordeliger kan zijn dan analoge telefonie, zeker als je als bedrijf veel belt. Functionaliteiten instellen op je nummer is eveneens heel interessant. En als je meer wilt weten over de gespreksstatistieken van je bedrijf, is VoIP ook de ideale uitkomst. Er werken nu al een groot aantal bedrijven met VoIP en er wordt verwacht dat in de nabije toekomst steeds meer bedrijven hier gebruik van gaan maken.

Aanvragen VoIP

Wil je VoIP aanvragen als particulier of bedrijf? Dan is het verstandig om eerst verschillende VoIP providers met elkaar te vergelijken. Let hierbij op de tarieven die ze hanteren en de functionaliteiten die ze bieden. Zodra je een goede provider hebt gevonden, kun je heel eenvoudig via de website op telefonisch VoIP aanvragen. De provider helpt je dan verder met de aanvraag en vertelt je welke stappen er precies volgen.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Rowanblom
Aantal keer gelezen: 3866x
Toegevoegd: 14-11-2015 17:35
Gewijzigd: 14-11-2015 22:13

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3740 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!