Pakketjes binnen 24 uur ontvangen: steeds belangrijker

Pakketjes binnen 24 uur ontvangen: steeds belangrijker

Pakketjes binnen 24 uur ontvangen: steeds belangrijkerOver het algemeen kan gezegd worden dat wij in een prestatiesamenleving leven. Dit betekent dat we het druk hebben met presteren op het werk en in ons persoonlijk leven. Daarom is het fijn dat we veel zaken online kunnen regelen. Denk maar aan het bestellen van een outfit of de boodschappen. Zo wordt het ook steeds belangrijker om pakketten zo snel mogelijk te ontvangen. Wil jij hier meer over weten? Lees dan snel verder!

Het aanbieden van een extra service 

Tegenwoordig kunnen we veel zaken online regelen. Zo kunnen we online bankieren, boodschappen bestellen, we kunnen volledige outfits thuis laten leveren en veel meer. De mogelijkheden met het internet zijn eindeloos. Met de komst van online bestellen, hebben grote bedrijven ervoor gekozen om consumenten een extra service aan te bieden. Hierbij hebben wij het over de mogelijkheid om een bestelling de volgende dag of dezelfde dag nog in huis te hebben. Daar zijn natuurlijk redenen voor, omdat het bieden van same- en next day delivery een essentieel onderdeel zijn geworden van e-commerce. Er wordt meer focus gelegd op het verhogen van de klantenservice ervaring van consumenten en daardoor krijgt de consument het gevoel hij of zij centraal staat in de klantenservice. Toch zijn er een aantal webwinkels die nog niet de stap hebben genomen om deze service aan te bieden. Dat is erg jammer, omdat deze service voor veel voordelen kan zorgen. Hieronder zullen de voordelen van deze service uiteengezet worden.
 

Vandaag besteld, de volgende dag in huis

De pandemie heeft veel nadelige gevolgen gehad. Echter, heeft het er ook voor gezorgd dat we op een nieuwe manier kunnen werken. Doordat we hybride zijn gaan werken, zijn we de helft van de tijd op kantoor en de andere helft kunnen we vanuit huis werken. Dit heeft ervoor gezorgd dat we ons privéleven en zaken rondom het huishouden steeds beter kunnen inplannen. Zo kunnen we de boodschappen en andere essentiële items aan huis laten leveren. Wat hier fijn aan is, is dat we gebruik kunnen maken van next day delivery. Dit houdt in dat een bestelling voor 23.59 uur gedaan moet worden om ervoor te zorgen dat het de volgende dag in huis is. Om dit te realiseren, worden alle bestellingen de volgende ochtend tussen 10.00 en 13.00 uur door de leverancier opgehaald en naar het depot gebracht. Nadat de pakketten per regio gesorteerd zijn, kan de consument de bestelling tussen 17.00 en 22.00 uur thuis verwachten. Dit komt goed uit met het plannen van de week en het efficiënt regelen van persoonlijke zaken. Een grote reden waarom bedrijven hier gebruik van maken, is dat een groot aantal bezoekers geen gebruik maken van webshops met een lange levertijd. Door ervoor te zorgen dat klanten de bestelde pakketten zo snel mogelijk in huis hebben, stijgt de klanttevredenheid. Daarnaast kan dit ervoor zorgen dat het verkoopproces soepeler verloopt, webshops meer omzet maken en daarmee worden de doelstellingen van deze webshops sneller bereikt. Een andere reden om next day delivery aan te bieden, is vanwege kostenbesparing. Zo kan er bespaard worden op de loonkosten, zoals extra toeslagen op avond- en nachtdiensten, doordat er geen late ritten gemaakt hoeven te worden. Voor medewerkers van leveranciers komt dit ook gunstig uit, omdat zij niet meer laat van huis hoeven te zijn. Wanneer webshops next day delivery aanbieden, krijgen consumenten de mogelijkheid om hun pakket te volgen. Zo krijgen zij een goede indicatie van wanneer zij hun pakket aan huis kunnen verwachten. Dit komt webshops ook voordelig uit, omdat dit ervoor zorgt dat er minder pakketten verdwijnen of gestolen worden. Er zijn veel situaties geweest waarbij consumenten dure producten gekocht hebben en zij te maken hebben gehad met gestolen of verdwenen goederen. Wanneer deze pakketten dubbel geleverd moeten worden bij de consument, kost dit webshops meer tijd en energie. Komt het een keer voor dat een product langer dan verwacht onderweg is? Of is het product kwijt? Dan kan de webshop het pakketje snel traceren.






Vandaag besteld, dezelfde dag in huis

Stel dat je zo druk hebt dat je af en toe het één en ander kunt vergeten. Zo is het al vaker voorgekomen dat je een belangrijke gelegenheid of date vergeten bent. Op die momenten kun je dan in paniek schieten, omdat je geen tijd meer hebt om alle modewinkels af te lopen voor de perfecte outfit. Gelukkig zijn er veel grote modehuizen die een geweldige service aanbieden, namelijk same day delivery. Wanneer consumenten een bestelling voor 12.00 uur plaatsen, is die bestelling dezelfde dag nog in huis. Dit komt doordat de webshop alle bestellingen voor die tijd bij de leverancier aanmeldt. Het proces van de levering van same day delivery verloopt bijna hetzelfde als next day delivery. Alle bestelling worden dezelfde ochtend of middag opgehaald bij het magazijn en naar het desbetreffende depot gebracht. Hierna worden de pakketten per regio gesorteerd en klaargemaakt voor verzending. De klant kan ook deze bestelling tussen 17.00 en 22.00 uur aan de deur verwachten. Ook hiermee willen modehuizen en andere bedrijven ervoor zorgen dat zij de doelstellingen van hun bedrijf kunnen halen. Daarnaast heeft het aanbieden van deze service een zeer positief effect op de ervaring die consumenten met de klantenservice van webshops hebben. De reden hiervoor is dat bedrijven die deze service aanbieden, een betere klantenservice dan normale leveranciers hebben. Leveranciers die same day delivery aanbieden, hebben ook een zeer uitgebreid Track & Trace systeem. Doordat klanten meer inzicht hebben in de status van de levering, zijn medewerkers van de klantenservice minder tijd kwijt aan het opsporen van pakketten of vragen omtrent de levering. Naast dat klanten blij worden van webshops die pakketten snel leveren en klantenservice van topkwaliteit aanbieden, zorgt dit er ook voor dat deze klanten sneller en vaker een nieuwe order zullen plaatsen. Het behouden van klanten is waar webshops voornamelijk de focus op leggen, omdat het makkelijker is om bestaande klanten tevreden te stellen.

Kortom, we hebben het tegenwoordig zo druk, dat veel zaken gedigitaliseerd zijn. Zo kunnen we online bankieren, kleding en zelfs boodschappen online bestellen. Dit scheelt ons niet alleen veel tijd, maar ook veel energie. Sinds same- en next day delivery door sommige bedrijven wordt aangeboden, is het steeds belangrijker geworden dat pakketten binnen 24 uur geleverd worden. Dit komt doordat online webshops zo meer omzet kunnen maken, kosten kunnen besparen en doordat het imago van het bedrijf er alleen maar beter en beter van wordt. Wat nog belangrijker is, is dat klanten er helemaal blij van worden. Bedrijven die deze service nog niet aanbieden, zouden hier dus zeker veel profijt van hebben.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Linsey89
Aantal keer gelezen: 870x
Toegevoegd: 12-12-2022 14:35
Gewijzigd: 14-12-2022 09:38

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3734 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!