Het belang van goede reclame-uitingen

Het belang van goede reclame-uitingen

Het belang van goede reclame-uitingenJe wilt een goed bereik hebben met je bedrijf. Dit doe je door een website te realiseren die past bij jouw brand en hier een opvallende en persoonlijke huisstijl aan koppelt. Op deze manier valt jouw merk op door het zien van de huisstijl. Een goede reclame-uiting kan dan snel bijdragen aan het bereiken van een nieuwe doelgroep. Verder kun je top of mind blijven bij je huidige doelgroep, echt onmisbaar voor jouw bedrijf!

Wat is een reclame-uiting?

Een reclame-uiting is een manier van informatieverstrekking van jouw bedrijf, evenement of organisatie. Hiermee wil jij een boodschap overbrengen bij je huidige doelgroep of een nieuwe doelgroep bereiken.
Je hebt veel verschillende soorten reclame-uitingen. Hier gaan we het later verder over hebben. Deze uitingen zijn een manier om jouw naam bekend te maken. Het is daarom belangrijk dat je huisstijl overeenkomt met het design van de uiting, aangezien dat een vertrouwd gevoel geeft wanneer die mensen op jouw website komen.

Waarom is het belangrijk?

Het belang van de uitingen gaat terug naar het doel van jouw bedrijf. Je wilt natuurlijk winst maken met je bedrijf. Hierbij is het belangrijk om op de voorgrond te staan en jouw bekendheid te vergroten. Door middel van reclame kom jij vaker in beeld van mensen die in jouw doelgroep vallen en kun jij meer conversies behalen.
Uiteindelijk is dit waar reclame voor gemaakt is. Een persoon die nog niet bekend is met jouw organisatie hoort, ziet of ervaart ergens jouw bedrijf of product en die wil meer weten. Hierdoor komen ze op jouw website uit en maken ze, hopelijk, meerdere aankopen. Niets is zo belangrijk als een vaste doelgroep die zorgen voor continuïteit in je omzet. Om niet afhankelijk te zijn van één groep gebruik je reclame om nieuwe groepen te bereiken.

Maak reclame-uitingen effectief en interessant

Tegenwoordig is er veel reclame en daarom is het belangrijk om op te vallen. Je hoeft hiervoor geen hysterische kleuren of andere gekke dingen, maar het is belangrijk dat je een goede en duidelijke boodschap hebt. Hieronder een paar tips om ervoor te zorgen dat jouw reclame-uiting on point is.

  1. Zorg dat de boodschap duidelijk is;
  2. Gebruik de kleuren die bij jouw huisstijl horen voor consistentie en vertrouwen;
  3. Gebruik passend beeldmateriaal;
  4. Maak de uiting voor een specifieke doelgroep, jouw doelgroep;
  5. Zorg voor een website of telefoonnummer (Call to Action) op de uiting;
  6. Maak het kort, maar krachtig.

Deze tips moeten jou helpen om je reclame-uiting op een goede manier te designen en te laten drukken.





De verschillende soorten reclame-uitingen

Je hebt heel veel verschillende soorten reclame-uitingen. Wij gaan deze voor je uitlichten en welke je waarvoor kunt gebruiken.
Online marketing
Online marketing zorgt ervoor dat jij je doelgroep kunt benaderen via diverse online kanalen. Dat zijn onder andere:

  • SEO – Search Engine Optimization waarbij je de website, content en autoriteit optimaliseert waardoor je met jouw website hoog in Google rankt. Dit is organisch en staat los van de advertenties. Door een technisch goede website te hebben en goede content te plaatsen bij de categorieën kun jij hoger komen in Google op diverse zoekwoorden. Dit is belangrijk om meer verkeer naar je website te halen en hiermee meer omzet te genereren of leads binnen te halen.
  • SEA – Search Engine Advertizing is het onderdeel waarbij je adverteert via Google om mensen op bepaalde zoektermen naar jouw website te krijgen, net zoals SEO, alleen dan betaald. Een voorbeeld hiervan is Google Shopping en Display marketing. Je betaalt voor iedere klik die richting jouw website of product gaat. Hierdoor kun jij een grotere doelgroep bereiken door middel van ingestelde filters. Je kunt bij SEA op geografie, demografie, interesses en andere onderdelen schiften. Hierdoor houd je alleen de doelgroep die relevant is voor jou.
  • Social Media – Met de socials kun jij zowel organisch als via advertenties je doelgroep bereiken. Door middel van mooie beelden en video’s kun jij veel mensen enthousiast maken over jouw product/dienst. De organische posts bereiken jouw eigen volgers op Facebook, Instagram en LinkedIn. Door middel van hashtags kun je wel nieuwe mensen bereiken, alleen is dat geen snelle manier om nieuwe doelgroepen te bereiken. Wat je dan wilt doen is adverteren, zodat je op nieuwe doelgroepen kunt targeten, maar ook je websitebezoekers opnieuw kunt benaderen.
  • Emailmarketing – Voor veel bedrijven is emailmarketing ook een onderdeel van online marketing wat zeker niet vergeten mag worden. Je kunt hiermee natuurlijk geen nieuwe doelgroep bereiken, aangezien je emailadressen nodig hebt. Aan de andere kant kun jij je huidige doelgroep, die al bekend is met jou, loyaal houden. Heb je een webshop? Dan is emailmarketing niet weg te denken en zeker de investering waard.

Naast online marketing kennen we ook offline marketing. Hieronder kun je de volgende onderdelen die te maken hebben met offline marketing.

  • Drukwerk – Alles wat er geprint of gedrukt kan worden. Hierbij kun je denken aan flyers en pamfletten, maar ook diverse vlaggen, banieren en spandoeken. Deze kun jij designen met je eigen huisstijl. Dit is ideaal wanneer jij een winkel hebt waar je mensen door middel van vlaggen naartoe kunt halen.
  • Bedrijfsauto en kleding – Je zou het niet zo snel zeggen, maar ook je outfit en je auto zijn onderdelen van offline marketing. Wanneer jij over de wegen rijdt in een auto met jouw naam en contactgegevens is dit gemakkelijke reclame. Je moet toch van A naar B, dus waarom niet in een auto of busje die zorgt voor meer naamsbekendheid.
  • Abri’s – Eigenlijk is dit een moeilijk woord voor reclame in de bushokjes. Hiermee kun je mensen bereiken die zich vervelen, aangezien ze toch staan te wachten op de bus. Je zou hier kunnen werken met QR-codes om mensen te triggeren om naar je website te gaan.

Er zijn nog veel meer manieren van offline marketing, maar dit is een kleine greep uit de veelzijdige keuzes.

Waar moet je op letten bij het bestellen van deze producten?

Wanneer je kiest voor offline marketing zijn er een aantal punten belangrijk om op te letten. Het is in veel gevallen zo dat bij vroeg bestellen en in bulk bestellen zorgt voor een voordelige aanbieding. Een spoedbestelling of één item bestellen kost vaak meer.
Lever altijd de juiste resolutie aan. Het klink heel simpel, maar dit gaat vaak verkeerd. Hierdoor krijg jij je drukwerk niet goed binnen. Alles is pixelig en niet goed leesbaar. Bekijk daarom ook altijd de specificaties of laat een proefdruk maken.

Bestel bij een professionele drukkerij voor het beste resultaat

Een laatste tip is om je producten bij een professionele drukkerij te bestellen. Deze laat je weten wanneer je drukbestand niet goed is aangeleverd, maar ook dat de producten van hoge kwaliteit zijn. Dit zorgt ervoor dat jouw reclame uitingen er professioneel en kwalitatief uitzien, wat goed is voor een eerste indruk. Je straalt direct uit wie je wilt zijn als bedrijf, organisatie of evenement. Wacht niet langer en zorg voor de juiste reclame-uitingen voor jouw bedrijf!






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Reclamekanon
Aantal keer gelezen: 657x
Toegevoegd: 28-11-2022 10:16
Gewijzigd: 28-11-2022 11:25

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3740 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!