Cambridge dieet

Afvallen met het Crashdieet zonder enige risico's?

Cambridge dieetEen dieet is vaak de eerste stap om een verandering in je leven te maken m.b.t. jouw gewicht. Het kan je helpen doelstellingen na te streven en zorgt vaak voor een duidelijke structuur. Dit heb je in de meeste gevallen nodig, omdat je niet precies weet wat je moet veranderen. Het Crashdieet kan worden ingezet om overgewicht binnen zeer korte tijd te laten verdwijnen.

Hoe werkt het?

Het Cambridge dieet is een heel bekend crashdieet en is een soort van eiwitdieet. Ik zeg “soort” omdat het aantal eiwitten wel erg weinig is. Dit komt omdat de totale energiewaarde in alle opzichten onder de maat zijn. Dan gaat de kracht van een goed eiwitdieet ook weer verloren …en dat is jammer, gezien je hier zeer goede resultaten mee kunt neerzetten.

Gebruik maken van het crashdieet is een optie met vraagtekens, maar zorgt wel vaak voor snel gewichtsverlies. De manier waarop er tegenaan wordt gekeken is zeer wisselend. Vandaar dat je eerst moet weten wat het nu precies is om er een goed oordeel over te kunnen geven.
Gebruik maken van het dieet is een optie met vraagtekens, maar zorgt wel vaak voor snel gewichtsverlies. De manier waarop er tegenaan wordt gekeken is zeer wisselend. Vandaar dat je eerst moet weten wat het nu precies is om er een goed oordeel over te kunnen geven.

Cambridge dieet producten via een consulent(e)

De drijfveer achter het dieet is minder eten, gebruikmakend van speciale producten. Deze bestaan uit enkele maaltijden, maar ook milkshakes, repen, smoothies en andere maaltijdvervangers. Je eet er 1 per keer met een totaal van 4 per dag, waarbij je nooit boven de 800 calorieën uitkomt. Normaal gesproken is dit de caloriewaarde van 1 grote maaltijd.

Hierdoor ga je snel veel afvallen, maar de vraag is of het ook gezond voor je is en wat de risico’s ervan zijn?

Plan 1 - 500 calorieën per dag

Je hebt een paar manieren om dit crashdieet te volgen en 1 daarvan is het 500 en 800 plan, zoals dat heet. Hiermee ga je onder begeleiding van een consulent met 3 maaltijdvervangers niet boven de 500 calorieën eten per dag. Dit is normaal gesproken niet eens mogelijk, kijk maar eens wat er nu in 1 van jouw maaltijden zit die je eet. Dan moet je dat nog een keer in 3’en delen, zonder honger en protest van je lichaam te krijgen. Onbegonnen zaak maar met de producten van het dieet kan het wel. Of het gezond is? Nee, dat blijkt ook wel uit de ervaringen.

Plan 2 - 800 calorieën per dag

Dit is bijna hetzelfde idee, toch is het net weer even anders. Om je een keuze te geven bij het dieet. Het verschil is dat je bij het 800 plan iets meer mag eten. Hoeveel hoor ik je dan vragen? 200-300 calorieën meer dan het 500 plan. Het is dan ook meer schijn dan dat het echt opvallend anders is. Met een totaal van 800 calorieën val je net als met de 500 wel snel af, meestal in de beginfase van het dieet. Daarna blijk uit crashdieet ervaringen dat het minder snel gaat en vaak ook helemaal fout gaat.


Speciale lijst met producten

Om je een indruk te geven van wat je dan mag eten met dit crashdieet, geven we je hieronder een kijkje uit de lijst met producten die mag eten tijdens het dieet.

• Shakes: in o.a. de smaken Chocolade, Aardbei, Cappuccino, Banaan en Bosvruchten
• Papsoorten: in de smaken Traditioneel of Appel / Kaneel
• Maaltijdbars: in de smaken Cranberry Crunch of Peanut Crunch
• Dranken: in de smaak Chocolate Velvet
• Overige bijproducten: verschillende extra crashdieet producten die je naast de basisproducten kunt bestellen

De prijzen kunnen op aanvraag worden geraadpleegd bij een consulent(e). Deze liggen voor wel tussen de 2,5 en de bijna 4,- …oplopen tot bijna 16,- en je moet dan ook minimaal rekening houden met kosten van zo’n 300,- euro per maand. Daarbij komen dan ook nog de kosten van de intake en begeleiding die je krijgt bij het dieet.

Onder begeleiding afvallen met dit crashdieet

Welk plan je ook gaat doen, het zal altijd onder begeleiding gaan van een consulent. Samen zal je de plannen maken en de regeltjes van het plan uitvoeren. Het is een tamelijk strikt dieet. En je moet dan ook wel de nodige discipline hebben om het vol te houden.

Loop je risico’s met het dieet?

Door het weinig eten dat je neemt bij dit crashdieet, liggen klachten zeker op de loer. Gezond is het niet echt en het is ook niet helemaal duidelijk hoe de producten zijn samengesteld. Het is natuurlijk veel beter om niet gebruik te maken van allerlei pakjes maar gewoon gezonde voeding te eten. Je moet dan natuurlijk wel weten wat je eet om het snelst mogelijk te kunnen afvallen.

Mag je ook sporten tijdens afvallen met dit dieet?

Sporten is iets wat meestal naast een dieet wordt gedaan om nog meer vet te verbranden, naast wat je met voeding al teweeg brengt. Normaal gesproken kan je naast een dieet heel goed sporten. Maar omdat de aard van dit dieet erg ligt in het letten op calorieën, die je eigenlijk al veel te weinig binnenkrijgt, is het niet verstandig ook nog eens keer te gaan sporten naast dit extreme crashdieet. Dit kan ervoor zorgen dat je alleen nog maar meer klachten gaat krijgen omtrent je gezondheid. Bij sport lever je zware inspanningen waarvoor veel energie is vereist. Je krijg deze energie alleen niet binnen. Vergelijk het met een auto die op de reservetank rijdt. Hiermee kun je ook niet van Amsterdam naar Parijs rijden. Het doen van sport tijdens dit dieet wordt dan ook ten zeerste afgeraden door alle experts op het gebied van afvallen, diëten en gezondheid.

Wat is het effect en hoe zijn de crashdieet ervaringen?

Het is een feit dat er in het merendeel van de gevallen de eerste weken snel mee wordt afgevallen. Daarna komen er vaak klachten en ook enige tijd na het dieet is aankomen iets wat zeker regelmatig voorkomt. De crashdieet ervaringen zijn dan ook vaak in het begin goed, maar snel daarna niet meer. Om deze reden komt het vaak in opspraak en valt het ook zeker onder de titel crashdieet. Erg zonde van de tijd en geld die je erin investeert.

Hoe kun je met het dieet beginnen?

Ben je toch van plan het dieet te gaan volgen kun je dat doen door je aan te melden op de officiële website van het Cambridge Dieet Weight Plan.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Sportenvoeding
Aantal keer gelezen: 280x
Toegevoegd: 25-10-2017 12:14
Gewijzigd: 02-11-2017 13:51

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 2144 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!