Neem bijvoorbeeld upgrades. Wanneer u een specifieke autoklasse huurt op Curacao om op een specifieke dag op te halen, in werkelijkheid, tenzij het een speciale auto is, huurt u gewoon een willekeurige auto, niet de specifieke autoklasse. Laat het me uitleggen.
Autoverhuurbedrijven besteden veel geld aan het bestuderen van de menselijke geest en hoe deze werkt. Ze willen kunnen voorspellen wat mensen op een bepaalde dag gaan doen, zodat ze hun investering (auto's) optimaal kunnen benutten. Eén ding dat in deze onderzoeken is aangetoond, is dat mensen altijd op zoek zijn naar een koopje, of iets da teen kopje lijkt. Ze hebben het verheven tot een wetenschap. Het probleem is dat niet al hun agenten zo goed zijn afgestemd op het spelplan als de computers.
Eerst wat basis. Autoverhuuragenten werken op commissie. Ja, ze krijgen een uurloon, maar ze vullen het aan met verkoop, of nog belangrijker, up-sells van producten die het autoagentschap verkoopt. Deze metrische of meetcategorie wordt doorgegeven in de vorm van een getal, Euros per huurdag. Om dat uit te splitsen, als je een auto voor 10 dagen huurt en ze verkopen je van een compacte auto naar een full-size auto voor 10 euro per dag extra, dan zou het upgradebedrag van die agent euro 10,00 zijn. Elke agent moet een bepaald bedrag in euros aanhouden om sancties te vermijden en dit aantal is gebaseerd op historische gemiddelden. De wet van de gemiddelden vertelt ons dat 1 op de 4 huurders ja zal zeggen tegen een upgradeverzoek zolang het upgradepercentage "binnen de normale parameters" voor de markt ligt. Dit betekent dat als een huurauto voor een middelgrote auto normaal gesproken ongeveer 30 euro per dag kost, en de auto waarin u zich momenteel bevindt is gereserveerd voor 25 euro per dag, als de agent u een upgrade aanbiedt tussen 3-7 euro per dag, de gemiddelde consument zal 25 procent van de tijd ja zeggen.
Autoverhuurbedrijven hebben ook, na jarenlang onderzoek, vastgesteld dat als je dat bedrag van 3-7 euro ophaalt tot 7-15 euro per dag, de gemiddelde consument 10 procent van de tijd ja zal zeggen. Simpele economie. Ze hebben een enorme schat aan kennis over hoe dit te doen.
Hieruit zullen autoverhuurbedrijven op Curacao de agent motiveren door gefaseerde commissieniveaus in te voeren die overeenkomen met de gegevens. Als een agent een upgradepercentage van 20% heeft en een bepaald bedrag in euros per huurdag aanhoudt, zal de uitbetaling van de agent op die verkoop het dubbele zijn van wat het anders zou zijn. Afhankelijk van waar de agent zich in hun verkoopcijfers bevindt, moeten ze mogelijk hun statistieken opbouwen om een hoger uitbetalingsniveau te bereiken. Sommige agenten gaan voor de hoogste euro om hun gemiddelde euro per dag op te bouwen, andere agenten gaan voor bulkupgrades en het eurobedrag is voor hen niet relevant omdat ze hun gemiddelde upgrades per huurdag moeten opbouwen.
Afgezien van de voor de hand liggende redenen, zijn er enkele zeer dwingende redenen om mensen te upgraden naar duurdere auto's. Het kost een autoverhuurbedrijf gemiddeld 11-45 euro per dag om een huurauto ongebruikt op de parkeerplaats te laten staan, afhankelijk van de auto. Hoe kleiner en eenvoudiger de auto, hoe lager de kosten. De auto's van 45 euro zijn niet in groot aanbod, en de auto's van 11 euro zijn meestal overvloediger, dus als je de dagelijkse kosten gemiddeld neemt, is het gemiddeld ongeveer 15-17 euro per dag.
Dit zijn vaste kosten die worden uitgedrukt in personeel, huur, verzekeringen, financieringskosten, contracten, internetwebsite en al het andere dat bij het bedrijf hoort. Als een autoverhuurbedrijf een wagenpark van 2000 auto's heeft, betekent dit dat ze jaarlijks bijna 11 miljoen euro kosten, of ze nu verhuurd zijn of niet. Als ze wisten dat ze 1800 auto's hadden gehuurd, betekent dat dat ze nog 200 auto's aan dagelijkse kosten hebben om te wissen, of ongeveer euro 3.000 euro per dag.
Als het autoverhuurbedrijf op Curacao in staat zou zijn om met hetzelfde aantal autohuurders de hoeveelheid geld die ze binnenkrijgen te verhogen, kunnen ze de kosten van de auto's die op het perceel staan, compenseren. Dat is waar de upgrades in het spel komen. Upgrades, samen met extra bestuurdersvergoedingen, babyzitjesverhuur, GPS-navigatieverhuur, verzekeringswinsten en brandstoftankkosten werken om de 3.000 euro aan kosten per dag te compenseren. Dus voor de gemiddelde huurder betekent dit dat autoverhuurbedrijven zeer gemotiveerd zijn om te upgraden en extra inkomsten te krijgen bovenop de gereserveerde eurobedragen. Als zodanig kan echt ELKE verhuurmakelaar vrijwel elk bedrag in euros aanbieden dat ze willen en zullen ze niet in de problemen komen voor hun inspanningen. In feite kunnen ze worden beloond voor het hebben van goede cijfers.
Nu u weet hoe ze worden betaald op Curacao, is het tijd om te leren hoe u dit in uw voordeel kunt doen.
Let op de markt. Als je die cabrio echt wilde hebben, maar ze huurden online voor 75,- per dag toen je je subcompact boekte voor euro 40 per dag, dan is een upgrade van een cabrio voor euro 10 per dag een GEWELDIGE deal. Als u de markt kent, krijgt u een goed idee van wat een goede deal is en wat niet.
De agenten kennen de markt omdat:
ze zien het elke dag en ze hebben kleine gidsen achter de toonbank om hen te helpen. Pogingen om over een goede prijs te onderhandelen is zinloos als u de relatieve waarde van de auto's die u wilt huren niet kent.
De meeste agenten zullen proberen een upgrade aan te bieden tussen de 10 en 25 euro per dag per upgrade. Upgrades kunnen van elke autoklasse naar een andere autoklasse hierboven komen. Je zou kunnen gaan van een subcompact naar een full size, een full size naar een busje, een mid size naar een cabriolet, het maakt echt niet uit. Vaak geven ze dezelfde prijs. Omdat we weten dat ze echt niet in de problemen kunnen komen, moet je een beetje zacht onderhandelen. Uitspraken als: "Ik heb echt geen cabrio nodig, maar ik zou mezelf zeker in een grote auto kunnen zien voor ongeveer 5 euro per dag meer..." of "Dat busje ziet er mooi uit, daar zie ik mezelf wel voor rijden ongeveer 10 euro per dag meer dan mijn huidige tarief." Door zoiets te zeggen laat de agent weten dat je geïnteresseerd bent en zijn onderhandelingspersona aan te trekken.
Houd uw onderhandelingen vriendelijk, als u tegenwerkt, zult u zich zorgen maken over wat had kunnen zijn. Onthoud dat deze agenten normaal gesproken geen fooien of fooien van welke aard dan ook zien. Als je een vaste huurder bent op een specifieke locatie, geef dan een doos koekjes af, of een taart, of zelfs kaartjes voor een honkbalwedstrijd die je anders zou hebben weggegooid. Als je aan de goede kant van de agent kunt staan, is the sky the limit. Gisteren nog huurde ik een Lincoln Town Car voor 21 euro per dag voor een week. Het kostte me alleen een doos donuts en een grote beker Starbucks-koffie meer dan mijn reservering.
Probeer het eens!