De goedkoopste manieren voor extra bedrijfsreclame

De goedkoopste manieren voor extra bedrijfsreclame

De goedkoopste manieren voor extra bedrijfsreclameWanneer je ondernemer of manager van een bedrijf bent doe je er natuurlijk alles aan om extra bedrijfsreclame te krijgen. Je kijkt naar de goedkoopste manier van reclame maken en ook naar manieren om het meeste resultaat te krijgen. Het is goed om meerdere manieren van bedrijfsreclame te gebruiken. Bouw je marketinghuis nooit op een enkele marketing pilaar. Toch? Graag geven we je enkele tips in dit artikel. Laten we snel van start gaan.

Indirecte reclame

De eerste manier voor extra bedrijfsreclame is indirecte reclame. Indirecte reclame is reclame waarvan de doelgroep zich niet direct bewust is van dat het reclame is. Een methode is onder andere het voorbij laten komen van jouw logo op onopvallende plekken. De doelgroep komt dan toch in aanmerking met jouw merk waardoor zij het onbewust toch opslaan. Een voorbeeld hiervan is het plaatsen van het logo op het verzendetiket van een pakketje. Iedereen die dit het pakketje in hun handen krijgt wordt geconfronteerd met jouw onderneming en/of merk door het verzendetiket. Dit zorgt voor meer naamsbekendheid. 

Lokale marketing

Heb je een bedrijf wat zich op een specifieke regio of locatie richt? Het is dan goed om je marketingbudget lokaal in te zetten. Het is mogelijk om zo in je eigen regio de bekendheid te verbeteren. Het is belangrijk om juist bekend te zijn waar je actief bent met je business. Een goed uitgedacht marketingplan kan je hierbij helpen. Bedenk acties met een persoonlijke sfeer rondom jouw merk. Het is mogelijk om de producten welke je verkoopt lokaal aan te bieden. Het is belangrijk om op een authentieke manier reclame te maken. Het is belangrijk om op meerdere zaken te letten. Ook wanneer je landelijk actief bent is dit belangrijk.

Jouw brand story?

Wat is nu eigenlijk het bedrijf van jou? Hoe ben je gestart en hoe is het bedrijf gegroeid? Het is belangrijk om het verhaal van je bedrijf te omschrijven en te vertellen. Het is heerlijk om zo verder te groeien. Mensen voelen zich verbonden met het verhaal en zullen zo ook sneller gaan samenwerken met het bedrijf of er producten kopen.

Lokaal adverteren

De mogelijkheden om lokaal te adverteren zijn vandaag de dag ongekend. Er zijn veel mogelijkheden. Zo kun je in de buurtkrantjes gaan adverteren, een lokale club gaan sponsoren of in de lokale radio en televisie een plek veroveren. Ook kun je reclameborden gaan plaatsen om zo nieuwe klanten te krijgen. Ook online kun je heel gericht adverteren. Daarnaast zijn er vaak speciale groepen voor de plaats en regio waar je actief bent.

Edities van de kranten

Kranten hebben vandaag de dag volop edities gedigitaliseerd en ook online gezet. Het gaat om oude archieven. Het is goed om hier eens rond te kijken. Het is erg leuk om hier inspiratie op te doen voor je volgende campagne. Je kunt ook vragen of anderen nog een leuke actie weten voor jouw bedrijf met oude foto’s of oude krantenknipsel. Het is mogelijk door oude krantenknipsels te gebruiken om jezelf meer met de regio te binden als bedrijf.

Bouw aan ambassadeurs in je regio

Het is belangrijk om van klanten ware ambassadeurs te maken. Verkoop ze niet alleen een dienst of product om dan de relatie wat af te laten vlakken of zelfs te laten afsterven. Het is goed om de relatie warm te houden. Blijf in contact met je klanten en je doelgroep om ze later weer nieuwe producten te kopen. Je wilt de kans, dat ze dan naar een concurrent overstappen natuurlijk minimaliseren. Het is belangrijk om mensen aan je te laten denken en over je te laten praten. Het is een manier om meer klanten te krijgen. Het is mooi om hier creatief mee om te gaan. Beloon mensen welke je promoten ook met een bedankje. Het is goed om ook klanten, die klanten maken financieel of met een cadeautje te belonen.



Video marketing

Vandaag de dag is het mogelijk om videomarketing heel effectief in te zetten. Het is te gebruiken op meerdere manieren. Je kunt de video’’s ook op meerdere platformen gebruiken. Zo kun je de video op Youtube delen, maar ook op Instagram, Facebook, Twitter en LinkedIn. Het is goed om een video te maken van een goede kwaliteit. Maak hem in meerdere formaten om er optimaal gebruik van te maken. Het is ook mogelijk om een langere video op te splitsen in meerdere kortere video’s. Het is niet moeilijk om een langere video op te splitsen in een tiental kortere video’s. Een video maken is vandaag de dag ook niet meer zo duur. Het is erg betaalbaar om een goede video te maken met je eigen smartphone. De mogelijkheden zijn eigenlijk zeer goed. Het hoeft ook niet lang te duren om de video’s te maken. Werk je lokaal? Kies dan voor een herkenbare plek om je video’s op te nemen. Het is natuurlijk geweldig om zo een wat persoonlijkere video te krijgen.

De zoekmachines

Eigenlijk kun je jezelf natuurlijk beperken tot Google. Het is belangrijk om goed te scoren in Google. Er zijn verschillende mogelijkheden om een goede plek te krijgen in de zoekmachines. De zoekmachines kunnen je website veel bezoekers bezorgen. Het is vandaag de dag belangrijk om hier bekend te zijn. Optimaliseer je website op de juiste manier om hem optimaal in te kunnen zetten voor zoekmachinemarketing. Wanneer je site goed is en er relevante artikelen op staan is het goed om met wat linkbuilding te starten. Het is geweldig om zo de website omhoog te drukken in de zoekmachines.

Social media inzetten

Eigenlijk is het net als zoekmachinemarketing niet meer weg te denken. Social media is ook een belangrijke factor om de website te laten scoren in de zoekmachines. Het is dus goed om ook voor de zoekmachinemarketing actief te zijn op Facebook, Pinterest, LinkedIn, Twitter en Instagram. Pak je kans om hier te scoren. Gebruik de juiste hashtags en maak jezelf bekend met wat er allemaal kan. Het is belangrijk om niet een paar hashtags te gebruiken, maar juist heel veel! Overkill is echter ook gevaarlijk.

Partnerships  

Het is ook mogelijk om samen te gaan werken met andere bedrijven om zo een partnerschap op te starten. Het is zo mogelijk om gezamenlijk marketing te gaan doen. Je kunt een gezamenlijke campagne bedenken. Denk hierbij aan de mogelijkheid om als straat of branche of sector gezamenlijk te gaan adverteren. Bedenk wat leuks om het boeiend te houden. Het is geweldig om de mogelijkheden te ontdekken. We weten zeker, dat er voor jou ook mogelijkheden zijn.

Een andere partnerschap kan zijn om bij een bedrijf wat aansluit bij jouw diensten een balletje op te gooien. Ze kunnen jouw producten of diensten ook aanbieden om hun klanten nog beter van dienst te zijn en om wat extra’s te verdienen. Het is bijvoorbeeld goed voor een makelaar om samen te gaan werken met een hypotheekspecialist. De klanten kunnen beide kanten op geadviseerd worden. De adviseur en makelaar bijten elkaar niet in de buik en het is daardoor aantrekkelijk voor beiden. Een financiële compensatie voor het aanbrengen van klanten is slim om het helemaal eerlijk te houden. We weten zeker, dat ook jij in jouw branche een soortgelijke partnerschap kunt vinden.







                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Linsey89
Aantal keer gelezen: 194x
Toegevoegd: 08-05-2019 13:36
Gewijzigd: 03-06-2019 09:04

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 2575 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!