8 tips om zelf u website te verbeteren

8 tips om zelf u website te verbeteren

8 tips om zelf u website te verbeterenHeeft u met veel moeite een website opgezet maar krijgt u amper bezoekers en staat u ergens op de derde pagina in Google? Wilt u meer verkeer naar uw website omdat u nu nog niet echt veel verkeer naar de website toe krijgt en weet u niet hoe u dit het best aan kan pakken?

Wilt u zelf website verbeteren?

Heeft u met veel moeite een website opgezet maar krijgt u amper bezoekers en staat u ergens op de derde pagina in Google? Dat wilt u natuurlijk wel hoger krijgen. Wilt u meer verkeer naar uw website omdat u nu nog niet echt veel verkeer naar de website toe krijgt en weet u niet hoe u dit het best aan kan pakken? Denkt u er wel eens aan om zelf u eigen website nog meer te verbeteren? Dan is dit artikel speciaal voor u. Wij gaan hier dieper in op de verschillende tips en handig heden die u kunnen helpen bij het verbeteren van u eigen website en zo dus hoger in Google terecht te komen.

1. Richten op uw doelgroep

Inspelen op de wensen en behoeften van de doelgroep

Weet u al wat de doelgroep van uw website is? Dan kunt u na gaan denken over de wensen en behoeften van de doelgroep. Zo weet u wat u het best kunt aanbieden en wat juist niet. Als u niet weet wat uw doelgroep is kunt u hier achter komen door Google Analytics te gebruiken. Daar heeft u inzicht in de leeftijdscategorieën en het geslacht van de bezoekers op de website. Als u de doelgroep heeft bepaald, kunt u vanuit hier gaan inspelen met de website. Wat zal ik wel en niet plaatsen, wat vind de doelgroep interessant? Je wilt natuurlijk dat de bezoekers blijven hangen en niet weggaan van de website. Zo kunt u de website verbeteren. Over Google Analytics leest u later meer in dit artikel.

2. Een simpele homepage

Makkelijk en overzichtelijk uw website verbeteren

Een overzichtelijke homepage is dé stap om uw website te verbeteren. U merkt het zelf ook wel, als u op een website terecht komt die erg onoverzichtelijk is, blijf je er minder lang dan op een mooie overzichtelijkere website. Op de homepage van uw website moet u overzichtelijk en duidelijk laten zien wat voor website het is. En ook wat voor producten/diensten het uw bedrijf levert. Zorg dat deze dingen makkelijk vindbaar zijn, bijvoorbeeld in een overzichtelijk menu. Zorg dus dat de belangrijkste onderwerpen in het menu staan. Probeer niet meer dan 7 onderwerpen in je menu te verwerken. Anders wordt het menu onoverzichtelijk terwijl de bedoeling van een menu juist het tegenovergestelde is.

3. Google Analytics

Makkelijke tool om eigen website te verbeteren

Google Analytics is een van de bekendste programma’s om statistieken van een website te verzamelen. Het doel is om de beheerder van de website een beeld te geven van de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Vanuit hier kunt u inspelen op de wensen en behoeften van de doelgroep. Ook kunt u de doelgroep bepalen door de gegevens die zijn verzameld. Ook zijn er nog andere alternatieven. Bijvoorbeeld via het online programma Hotjar. Hier kunt u ook inzicht krijgen over de bezoekers op de website

4. Een mobiel vriendelijke website

Controleer zelf of de website goed werkt op mobiel
 
Tegenwoordig wordt er meer op telefoons naar websites gezocht dan op computers. Daarom is het wel belangrijk dat uw website ook goed werkt op een mobiele telefoon. De opmaak van de website zou moeten worden aangepast aan het scherm van de telefoons. De meeste CMS systemen doen dit automatisch voor u. Controleer daarom op uw telefoon of tablet of de website inderdaad goed werkt op mobiele apparaten. Je hebt ook verschillende sites waarop je je website kan controleren om te kijken of hij wel geschikt is voor mobiel. Als je weet dat de website op de mobiel en/of tablet werkt, kan je dit resultaat gaan zien in Google analytics.


5. A/B testen

Websites met elkaar vergelijken
 
Een A/B-test is een vorm van onderzoek met een groep waarbij twee websites met elkaar worden vergeleken. Gebruikers worden ingedeeld in verschillende groepen, waarbij elke groep een andere versie van de website krijgt. De controlegroep, de website te zien krijgt is de letter A en de ander is letter B. Door het gedrag van gebruikers in groepen te meten en te vergelijken kan worden bepaald welke opzet het doel bereikt. Dit is natuurlijk erg handig om te weten welke pagina u het best kunt gebruiken en vanuit daar zelf u website verbeteren.

6. Maak/creëer een veel gestelde vragen pagina

Goede stap om uw website zelf te verbeteren
 
Dit kunnen veel bezoekers wel waarderen. U merkt het zelf ook. Als u een vraagt heeft maar u wilt niet gelijk mailen of bellen naar het bedrijf, is het makkelijker om door de vragenlijst te scrollen. Zo kan de klant makkelijker overgaan naar betaling of bestelling omdat hun vraag al beantwoord word op de website. Zo hoeft er niet meer gebeld of gemaild hoeft te worden. Als dit wel zou moeten zou de bezoeker misschien eerder afhaken.

7. Hou uw social media kanalen up-to-date

Steeds meer invloed in het algoritme van Google
 
Door middel van goed onderhouden social media kanalen kunt u meer verkeer genereren naar uw website. Social media kanalen hebben steeds meer invloed op het algoritme in Google. Ook is het handig om op uw website icoontjes te plaatsen naar de verschillende social media kanalen van uw bedrijf. Zo kunnen de bezoekers ook een kijkje nemen op uw Facebook pagina, Instagram en LinkedIn vanaf de website. Zo krijg je verkeer naar je verschillende social media kanalen via je eigen website. Dat is twee vliegen in 1 klap.

8. Hotjar

Meer inzicht door ‘heatmaps’

Hotjar is bijna hetzelfde als Google Analytics, alleen kan je het gedrag van je bezoekers beter analyseren. Door middel van zogeheten heatmaps kan je zien hoe  vaak er waar geklikt word op een pagina. Daardoor kan je zien welke kopjes populair zijn en welke niet. De warmte kaarten geven een beeld van wat er op de webpagina’s gebeurd. Met behulp van kleuren op een schaal van rood naar blauw ziet u direct welke kopjes populair zijn en welke genegeerd worden. Je kan ook zien hoe de muisbewegingen van de bezoekers zijn. Zo heb je inzicht in eventuele problemen waar de bezoekers tegenaan lopen. 






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: KareldeVries
Aantal keer gelezen: 97x
Toegevoegd: 03-04-2019 11:07
Gewijzigd: 05-04-2019 19:40

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 2489 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!