Couponsites zijn een snel evoluerend concept dat door veel mensen over de hele wereld wordt gebruikt. Het is geen wonder dat zoveel mensen deze sites afzoeken om het absolute topje van de ijsberg te vinden. Tegenwoordig zijn kortingsbonnen een helemaal onderdeel van je dagelijks leven. Jullie hebben namelijk allemaal al geprofiteerd van acties bij een van je aankopen. Bijvoorbeeld: -50% op het 2e artikel, of een kortingsbon op je volgende aankoop of op de nieuwe collectie. Het gebruik van een kortingscode in de marketingstrategie is zelfs een geweldige manier om de verkoop te stimuleren, op voorwaarde dat je een echte marketingstrategie hebt en de coupon aan andere promoties koppelt. Er zijn veel redenen om promotiecodes in je online winkel op te nemen.
- verhoog het verkeer op je site;
- verhoog je omzet;
- zorg voor loyale klanten.
Via online coupons kun je folders tonen, oude klanten terughalen en aarzelende klanten overtuigen om een bestelling te plaatsen. Het conversiepercentage op handelssites die een voucher aanbieden is 7% vergeleken met 0,2% op e-commerce sites zonder een couponcode. Reden te meer om in coupons geïnteresseerd te zijn! De marge op een product dat met korting wordt verkocht, moet noodzakelijkerwijs worden verlaagd, je zult een echte upstream-reflectie moeten maken over de in te voeren promotiecodes en dus over de te volgen strategie. Deze reflectie is essentieel om te weten hoe je je verkoop methodisch kunt stimuleren. Het is echter belangrijk dat acties niet je enige marketingcampagne is. Combineer deze methode met andere marketingtechnieken om je site en je verkoop te verbeteren. Houd er rekening mee dat dit soort promoties in overeenstemming moeten zijn met het imago van je merk, dus wees voorzichtig als je jezelf wilt positioneren als een prestigieus merk of als je al erkend bent voor je hoogwaardige producten. Het is inderdaad moeilijk voor te stellen dat een luxemerk veel kortingsbonnen biedt.
Er zijn verschillende soorten promotiecodes, afhankelijk van je activiteit, seizoen en doel. Coupons kunnen verschillende vormen aannemen: een percentage of meerdere euro's korting, een cadeau bij aankoop, een artikel met een halve prijs, enz.
Hier zijn enkele voorbeelden van online couponcodes:
- de promotiecode voor de feestdagen;
Geniet van feestdagen zoals Valentijnsdag, Kerstmis, Moederdag of zelfs een sportevenement om een aantrekkelijke kortingsbon aan te bieden.
- de promocode voor een eerste bestelling;
Een goede manier om een bezoeker vast te leggen en een koper bij te krijgen.
- de promocode van een bepaald bedrag; je kunt het bedrag bepalen met een gemiddelde bepaald via de bezoekersanalyse met bijvoorbeeld Google Analytics.
- de speciale promotiecode voor het seizoen;
Wees altijd op de hoogte van een promotiecode voor het seizoen, bijvoorbeeld ZOMER20.
Maar waarom werken ze precies zo goed? Het is een interessante vraag. Marketingstrategieën met coupons, samen met enkele andere concepten, hebben allemaal een aanzienlijke invloed op hoe klanten de couponsite bekijken en dragen bij aan hoe goed het werkt.
Hoewel er waarschijnlijk onenigheid bestaat over wat een kortingsbonnensite perfect laat werken, zijn er een paar feiten die niemand kan ontkennen. De belangrijkste hiervan is het idee dat de couponsite de afgelopen jaren aan populariteit heeft gewonnen. Een ander belangrijk punt is om te beseffen dat kortingsbonnen echt een verschil kunnen maken voor iemand die de best mogelijke deals probeert te vinden voor een verscheidenheid aan alledaagse onderwerpen. Het idee van coupons is dat ze bijna overal kunnen worden gebruikt.
Waarom zijn de couponsites dan zo populair geworden? Er zijn veel verschillende redenen waarom het zou kunnen werken en waarom het succesvol zou kunnen zijn. Het heeft eigenlijk veel te maken met de psychologie van een goede marketingstrategie. Wat je probeert te doen, is mensen aanspreken met het idee van een goede deal. Je gebruikt dus die deals die indrukwekkender zijn dan sommige andere en je e-commerce ziet er meteen aantrekkelijk uit. Je krijgt hun aandacht en zorgt ervoor dat je mensen echt geïnteresseerd houdt. Je kunt niet hopen dat je mensen echt kunt verleiden als je geen goede strategie hebt.
Couponmarketing via e-mail is vaak een andere populaire keuze om te overwegen. E-mails zijn een gemakkelijke manier om met veel mensen tegelijk te communiceren en dienen als een manier om diegenen te bereiken die mogelijk niet op sociale mediaplatforms zijn of geen advertenties bekijken. Couponmarketing met E-mailing kan worden gebruikt om actieve te genereren en loopt vaak parallel met de andere marketingstrategieën om succes te garanderen.
Over het algemeen zijn dit slechts enkele van de verschillende redenen waarom de kortingssite werkt. Couponsites zijn geweldige plekken voor mensen om bronnen te vinden die nuttig voor hen zijn, en dit is voor iedereen duidelijk. Waarom ergens de volledige prijs voor betalen als er een kortingsbon is die betekent dat je maar de helft hoeft te betalen? Het is een goed idee. Couponsites worden steeds vaker gebruikt om te proberen de hoge prijzen te omzeilen die veel bedrijven voor hun producten in rekening brengen. Dat is een van de belangrijkste sleutels tot het succes van couponsites en waarom ze blijven groeien in populariteit.
Het vinden van kortingscodes is vaak erg moeilijk. Dit omdat webshops dit geheim proberen te houden van de klanten. Of alleen liever aan een selectief groepje klanten willen geven. Gelukkig zijn er vaak websites die ervoor zorgen dat alle kortingscodes op één website verzameld staan. Scheelt voor de consument weer zoeken naar kortingscodes. Vaak zijn deze website te vinden door te zoeken op kortingscode + 'de naam van de webshop. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld kortingscodes ICI Paris XL of kortingscode Nike. In de eerste resultaten komen vaak pagina's tevoorschijn die alleen de kortingscodes van Nike of ICI Paris XL hebben. Veel andere webshops / merken zoals Happy Socks, Douglas, Drogisterij.net en Oral-B doen ook aan kortingscodes.
Het is dus soms een beetje zoeken naar kortingscodes maar ze zijn echt wel te vinden. Bijna geen enkele webshop doet het zonder kortingscodes. Dus ik zou zeggen. Probeer het eens en misschien vindt jij wel kortingen voor jou favoriete producten.