Hoe je deze zomer in shape blijft

Hoe je deze zomer in shape blijft

Hoe je deze zomer in shape blijftIn de winter hebben we allemaal onze ‘winter-body’ gecreëerd en zodra het lekker weer wordt voelen we toch weer de druk om er goed uit te zien. Rond maart zijn de sportscholen weer overvol en probeert iedereen weer in shape te komen. Want iedereen wilt er strak uitzien in zijn/haar bikini, badpak of zwembroek.

Zodra je er eenmaal goed uitziet komt het echte probleem; alle lekkere hapjes en drankjes afslaan op het terras. In de zomer komen er toch meer leuke momenten. We zitten vaker op het terras en de BBQ wordt veel te veel gebruikt in de zomer. Het is heerlijk allemaal maar niet heel goed voor de lijn. Daarom ga ik dit artikel heel veel leuke en handige tips geven hoe jij toch nog in shape kan blijven en geen een feestje hoeft af te slaan.

Sporten

Het is eigenlijk meer dan logisch maar om in shape te blijven moet je genoeg sporten. Aangezien het best warm kan zijn in de sportschool raad ik aan om alternatieven te gaan zoeken. Wat ik persoonlijk erg leuk vind is om mee te doen aan een bootcamp. Dit zijn trainingen die buiten plaatsvinden waardoor je ook nog kan genieten van het zonnetje.

Houd jij niet zo van buiten sporten? Dan kan je altijd gewoon naar de sportschool gaan maar dan zou ik zeker vroeg in de ochtend gaan of juist aan het eind van de dag.


Het grote probleem is eigenlijk niet wat voor soort sport je doet. Het probleem zit hem in het makkelijk afzeggen. We plannen allemaal in de dat drie keer per week gaan sporten maar uiteindelijk komt er een leuke activiteit tussen en denk je: “ach , ik kan volgende week ook nog wel sporten”. Om dit probleem te voorkomen moet je elke workout inplannen en je ook echt houden aan de planning. Plan dit dan niet in op vrijdagmiddag want dan is de kans groot dat je het toch gaat afzeggen. Probeer momenten te kiezen waarbij je bijna zeker weet dat de kans klein is dat je het gaat afzeggen.


Als laatst is het handig om ook af te spreken met iemand anders. Zodra je afspreekt met een ander om te gaan sporten is het lastig om dit af te zeggen. Dit maakt de kans groter dat je gewoon lekker gaat sporten. 




Hapjes

Ook de hapjes nemen toe in de zomer. Je kan natuurlijk niet op het terras zitten zonder een lekker stukje kaas of een portie bitterballen. En nee, dit is natuurlijk niet goed voor de lijn maar mag af en toe wel. Probeer hier daarom een balans in te vinden en probeer dit ook vooruit te plannen. Weet je bijvoorbeeld dat je deze week 2 activiteiten buitenshuis hebt? Probeer dan bijvoorbeeld iets gezondere hapjes te maken als je thuis in de tuin gaat zitten. Gezonde hapjes zijn heel gemakkelijk te maken en hoeven ook echt niet duur te zijn. Let bijvoorbeeld ook op mooie kortingen om zo gezonde hapjes gezond in te slaan. Bij e-kortingscode bieden ze veel leuke kortingscodes aan dus neem snel een kijkje. 

Maar wat zijn nou de gezonde hapjes die jij kan maken? Hieronder zal ik een paar leuke tips geven:

  • Groente met een dipsausje: Natuurlijk is de dipsaus niet super gezond maar het is altijd beter dan als je chips neemt bij de dipsaus. Ikzelf vind het altijd lekker om tomaat, komkommer en paprika te snijden en daar een lekker dipsausje bij te maken. Daarnaast zou je ook nog kunnen denken aan radijsjes. Dit heeft wel een hele specifieke smaak dus daar moet je maar van houden. 

  • Bananenbrood: Dit is een super lekker tussendoortje en ook helemaal niet gezond. Je kan dit helemaal zelf maken maar je hebt ook kant en klare banaan broden bij de bakker. Dit is natuurlijk wel iets duurder maar wel iets lekkerder en gemakkelijker. 

  • Fruit: Eet veel fruit, heel veel fruit. Iedereen vindt fruit wel lekker. Zodra je thuis een fruitsalade maakt merk je dat mensen toch liever voor de fruitsalade gaan dan voor de ongezonde hap. 

  • Popcorn: Ook popcorn hoeft helemaal niet ongezond te zijn. Je kan dit gemakkelijk zelf makkelijk met een popcorn machine waardoor je elke avond kan genieten van je eigen gemaakte popcorn. Ideaal toch!?

  • Ijs: Ook ijs hoeft helemaal niet ongezond te zijn. Integendeel zelfs; je kan het gewoon zelf maken met vers fruit. Dit is ook nog eens heel simpel te maken. Je hoeft alleen fruit te kopen, het in te vriezen en het te pureren. Zo kan jij lekker genieten van een bak ijs zonder dat je je schuldig hoeft te voelen.

  • Koekjes: Ook koekjes kan je heel makkelijk zelf maken waardoor ze gezond blijven. Een heel lekker voorbeeld zijn havermout-dadelkoekjes. Hier hoeft helemaal niet veel tijd in te zetten en ze zijn ook nog eens super lekker. 

Als laatst wil ik nog even terugkomen op de BBQ. Dit is namelijk iets wat veel terug gaat komen in de zomer en wat niet perse ongezond is maar ook niet gezond is. Het probleem zit hem niet perse in het vlees, maar in de saus en natuurlijk het brood. We kennen allemaal wel het probleem dat we super veel honger hebben, de BBQ nog uit staat en er alleen brood met dipsausjes op tafel staat. Hoe lossen we dit probleem het beste op zodat het toch een gezonde BBQ wordt? 

De eerste tip is koop geen brood. Het is super zonde want vlees is altijd lekkerder. Je kan in plaats van brood heel veel groente gaan kopen. Met groente kan je namelijk ook heel veel leuke gerechten maken voor op de BBQ. Denk bijvoorbeeld aan de gevulde paprika of gegrilde paddenstoel. 

Meal prepping

Zodra je je maaltijden begint voor te bereiden is de kans kleiner dat je de fout ingaat. Neem dus echt even de tijd om maaltijden voor te bereiden zodat je wel je vitamines binnen krijgt deze zomer. 

Boodschappen doen

Ook vooruit boodschappen doen is erg belangrijk. Zodra je koelkast leeg is en je hoort een leuke planning voorbij komen van je vriendinnen, is de verleiding redelijk groot om uit huis te eten. Als je al veel eten in huis hebt gekocht is het super zonde om dit weg te gooien. Probeer dus minimaal één keer per week boodschappen te doen zodat je koelkast altijd vol zit met gezonde maaltijden.

Genoeg tips om dus de zomer gezond door te komen en ook nog eens in shape te blijven. Onthoud dus: sport genoeg, plan veel in en koop veel gezonde producten in. Op deze manier kan je zelfs nog eens je sixpack creëren die altijd al wilt hebben. 







                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Thijsber
Aantal keer gelezen: 223x
Toegevoegd: 09-07-2019 16:21
Gewijzigd: 05-08-2019 12:38

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 2619 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!