Piepschuim letters voor mooie bedrijfsuitingen.

Piepschuim letters voor mooie bedrijfsuitingen

Piepschuim letters voor mooie bedrijfsuitingen.Piepschuim letters zijn al lange tijd een trend. In het huidige digitale tijdperk van internet en social media is (online) zichtbaar zijn van levensbelang voor een bedrijf. Om uw bedrijf op te laten vallen is een foto van de entree van uw bedrijf niet meer voldoende. Nu kunt u denken: ‘maar wat hebben piepschuimletters te maken met online foto’s en social media?’.

Opvallen met piepschuim letters

Als bedrijf wilt u boven uw concurrenten uitsteken. Dat geldt voor de kwaliteit van producten, maar net zo goed voor de zichtbaarheid. Zichtbaar zijn maakt uw bedrijf relevant. Grote piepschuimletters in de kleuren van uw bedrijf zorgen hiervoor, doordat u ze perfect kunt afstemmen met de huisstijl van uw bedrijf. Zo communiceren ze ‘de bedrijfstaal’ naar uw potentiële klant.

De link met de online wereld kan als volgt worden gelegd: de online wereld van internet en social media zorgt ervoor dat een bedrijf makkelijker zichtbaar en vindbaar wordt. Elke fysieke uiting die u doet, dus ook de grote reclameletters, zal uiteindelijk bijdragen aan de zichtbaarheid en worden gedeeld op sociale platformen. Tenminste, dit zou het streven moeten zijn als u gevonden wilt worden. 

In de eerste plaats dienen de piepschuim letters dus als fysieke uiting, maar het is belangrijk om te begrijpen hoe dit doorwerkt op digitale platformen. Daarbij geldt: hoe unieker het ontwerp, hoe meer het opvalt. Hoe meer het opvalt, hoe vaker uw bedrijf genoemd en gezien wordt. 

Tempex, EPS, XPS of piepschuim?

Tempex letters, EPS, XPS of… piepschuim letters. Wanneer u zoekt naar het laten maken van reclame uitingen, of een term als ‘grote piepschuim letters’, kan het zijn dat u ook Tempex, EPS en XPS tegenkomt. Goed nieuws: u hoeft niet te kiezen. Het is allemaal hetzelfde, namelijk piepschuim. 

Het kan overigens ook nog zijn dat u namen tegenkomt als Isomo en Styropor. No worries, ook hetzelfde. Net als Tempex zijn dat merknamen. EPS en XPS daarentegen zijn materiaal aanduidingen. 

En piepschuim dan, vraag u zich af? Dat is de term die in de volksmond wordt gebruikt. Wanneer u een plaat piepschuim breekt, of een aantal platen op een hoop gooit hoort u al snel waar de naam vandaan komt. U herkent het materiaal overigens aan de witte kleur en de structuur met kleine bolletjes.

Toepassing en Voordelen

Welke naam u ook kiest voor piepschuim, een ding is zeker: het kan veelzijdig ingezet worden. Zo vindt u het bijvoorbeeld terug in verpakkingen en ziet u het in de tuinbouw industrie terug. Ook wordt het veelvuldig als isolatiemateriaal gebruikt. Veelzijdig dus, en dat is vanwege de volgende voordelen: 

  • Volledig recyclebaar

  • Licht van gewicht

  • Volledig waterbestendig

  • Zeer duurzaam


Een andere belangrijke (zo niet de belangrijkste) toepassing is piepschuim letters als reclame uiting. Daar gaan we in deze blog nog dieper op in, maar we willen eerst alvast vooruitblikken op de voordelen:

  • Makkelijk te verplaatsen door het lichte gewicht.

  • Duurzaamheid. De kunststof is niet vatbaar voor weersinvloeden. Een investering waar u dus lang plezier van heeft. 

  • Valt op! En dat is natuurlijk de bedoeling wanneer u reclame wilt maken voor uw bedrijf. 

  • Relatief lage kosten, hoge baten

  • Piepschuim letters zijn op maat te maken

Piepschuim letters als reclame? Goede keus!

Voor de oudste vorm van reclame moeten we terug naar ca. 3000 voor Christus. Volgens onderzoekers werden er toen kleitabletten verspreid met de aankondiging van verschillende werklieden. Zoals paard en wagen geëvolueerd zijn naar een elektrische auto, is reclame geëvolueerd van kleitabletten naar piepschuim letters. Natuurlijk zijn er meerdere manieren om reclame te maken maar we benoemen specifiek piepschuim letters omdat een van de krachtigste manieren is om een boodschap over te brengen.

Waarom piepschuimletters zo’n krachtig reclamemiddel zijn? Piepschuimletters geven een perfecte invulling van de definitie van reclame. Die definitie luidt als volgt: Reclame is een vorm van communicatie met het doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten

Piepschuimletters geven om een aantal redenen invulling aan de definitie van reclame, namelijk: 

  • Blijft hangen door het unieke design

  • Het 3D effect in combinatie met kleuren maakt de letters prominent. 

  • Volledig in uw huisstijl te ontwerpen

  • Grootte maakt groots



Grote 3D letters maken groots

Diepte is naast grootte een ander aspect wat opvalt en beklijft bij een reclame boodschap. Toen in 1987 Super Mario op de Nintendo spelcomputer kon worden gespeeld was dit revolutionair. Maar toen in 1996 Super Mario in 3D uitkwam was de euforie nog groter!

Kortom 3D spreekt aan. Een succes als Super Mario is moeilijk te evenaren, maar u kunt wel het principe gebruiken om uw bedrijf zichtbaar te maken door uw bedrijfsnaam in 3D letters te laten maken. Bijvoorbeeld op de gevel van uw bedrijfspand. Of naast de entree. 

Reclame op evenementen

Net als 3D letters op uw bedrijfspand of gevel, geldt hetzelfde concept ook voor beurzen of congressen: groot en opvallend werkt! Door op te vallen worden u en uw bedrijf relevant. Maar let op: uw bedrijf moet zich wel op een unieke manier presenteren. Alleen zo wordt uw bedrijf geïdentificeerd en uiteindelijk ook herkend. 

Laten groot, opvallend en uniek nou net eigenschappen van piepschuimletters zijn. Daarbij kleden letters van piepschuim uw podium aan in de sfeer en huisstijl van uw bedrijf. Zo heeft u aan de randvoorwaarden alvast voldaan. U hoeft alleen uw speech nog overtuigend te doen.

Duurzaamheid is belangrijk

Expanded Polystyren, zoals de scheikundige naam van piepschuim luidt, doet de meeste mensen al vermoeden dat het om een kunsstof gaat. Dit vermoeden is correct. Piepschuim is inderdaad een kunststof. Kunststof heeft naast een heleboel voordelen ook een nadeel: het wordt soms als niet milieuvriendelijk gezien. Wij leggen u graag uit waarom het tegendeel waar is.  

Piepschuim is om te beginnen volledig recyclebaar. Waar oude ‘vintage’ kleding weer als nieuw wordt gedragen door een nieuwe eigenaar, wordt piepschuim weer als nieuw gemaakt en gebruikt na zorgvuldige scheidingsmethoden. Productie en gebruik van het materiaal spaart het milieu doordat er weinig nieuwe grondstoffen worden gebruikt om het weer als nieuw te maken. 

Daarnaast is de kunststof uitermate duurzaam en lang bruikbaar, omdat het ongevoelig voor weersomstandigheden is. Dat wil zeggen voor regen, sneeuw, kou en warmte. Bij extreem harde wind is piepschuim natuurlijk een uitdaging door het lichte gewicht. 

Piepschuim letters wrap-up

Waarschijnlijk heeft u zelden zoveel informatie gelezen over letters van piepschuim en andere toepassingen van het materiaal. We vatten daarom graag nog even de belangrijkste punten voor u samen. 

De kunststof piepschuim is een perfecte manier om uw bedrijf zichtbaar en onder de aandacht te brengen bij uw (toekomstige) klanten. Het duurzame materiaal is in te zetten voor reclame uitingen, maar ook om uw bedrijf zichtbaar te maken op beurzen en congressen. U bent daarin zelf de ‘creative director’ omdat piepschuim in elke vorm en kleur gemaakt kan worden. Match het met uw huisstijl om uw publiek uw bedrijf in het geheugen te groeven. 

Twijfelt u nog? Denkt u dan nog eens terug aan de eerste Super Mario 3D game en de revolutie die het spel teweeg bracht. Dat gevoel kunt u ook creëren bij uw toekomstige klanten met een reclame uiting van piepschuim letters!







                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Piep
Aantal keer gelezen: 1005x
Toegevoegd: 14-03-2022 10:12
Gewijzigd: 15-03-2022 09:13

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3740 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!