Social media marketing met resultaat!

Social media marketing met resultaat!

Social media marketing met resultaat!Wil je eindelijk echt resultaat uit je social media halen? Ga dan op deze manier aan de slag met je socials of schakel de hulp in van een social media marketing bureau. Lees snel verder.


Haal alles uit je social media marketing met deze tips

Ga je aan de slag met adverteren op social media? Dan wil je natuurlijk dat het resultaat oplevert. Dat is logisch. Social media marketing kan dan een mooie optie zijn om je bedrijf ook online te laten groeien. De grootste voordelen van social media is dat je je doelgroep heel gericht kunt bereiken en alles wat je doet meetbaar gemaakt kan worden. Zo krijg je dus heel veel informatie over je doelgroep en daar kun jij je voordeel mee doen. Wat je dan eigenlijk allemaal moet doen en welke manieren je het beste kunt inzetten voor jouw bedrijf? Dat vertellen wij je hieronder. We starten met een kleine opsomming van de mogelijkheden en bespreken de mogelijkheden vervolgens wat uitgebreider per social platform.

De verschillende mogelijkheden van social media marketing

Wanneer je de volgende stap wil maken met je bedrijf, is het tijd om online te vlammen. Dat kan je doen door de juiste content te maken voor social media, maar ook door te adverteren. Maar hoe weet je nu eigenlijk welk platform het beste bij je bedrijf past, wat zijn de mogelijkheden? En hoe weet je of je het goed doet? Dat zijn stuk voor stuk vragen die we hieronder met je gaan bespreken. 

Social media marketing zelf doen of uitbesteden?

Voordat we verder ingaan op welke social kanalen je zou moeten inzetten voor je bedrijf is er natuurlijk de vraag of je zelf meet je socials aan de slag moet gaan of het juist moet uitbesteden? Ons antwoord: Het hangt af van je budget en de tijd en energie die je erin wilt steken. Van een goed social media marketing bureau mag je er namelijk van uitgaan dat ze creatiever en vindingrijker zijn om je doelgroep te bereiken. Dit komt de betrokkenheid op je berichten ten goede en zal ook zeker terug te zien moeten zijn in de resultaten van je advertenties. Je kunt echter ook denken aan een combinatie. Zo kun je ook de hulp van een social expert inschakelen en vervolgens zelf aan de slag gaan met de content en de advertenties. Zo weet je zeker dat je het goed doet en krijg je belangrijke tips en inzichten van een echte professional.

Alleen berichten plaatsen of ook adverteren op social media?

Ga je alleen berichten plaatsen, dan is de kans dat je daar echt veel nieuwe klanten uit gaat halen tegenwoordig erg klein. Dit heeft te maken met het algoritme van de meeste social media platforms en het verdienmodel wat er achter de social kanalen van deze tijd zit. Facebook, Tiktok of Instagram moeten stuk voor stuk geld verdienen. Dat geld verdienen ze niet aan de normale gebruikers zoals jij en ik, maar aan bedrijven die betalen om hun advertenties te laten zien. Juist daarom is het handig om ook met het adverteren op social media aan de slag te gaan. Het belangrijkste daarbij is dat je dat op de juiste manier doet en gaat kijken naar mogelijkheden om het winstgevend te doen. Elke euro die je in je advertenties stopt moet je namelijk ook geld opleveren. 

Facebook marketing en adverteren

Het bekendste en eigenlijk eerste echte social media platform aller tijden is Facebook. We zijn er allemaal groot mee geworden en hoewel het steeds minder wordt gebruikt, zijn er nog steeds veel mensen die af en toe een kijkje nemen op Facebook. Hoewel gewoon berichten plaatsen op dit platform echt geen zin heeft, is het adverteren op Facebook nog wel steeds enorm interessant voor veel bedrijven. Het mooie is dat Facebook ontzettend veel informatie heeft over alle gebruikers en de verschillende interesses. Hierdoor kun jij als adverteerder precies aangeven welke mensen je wel en niet wilt bereiken. Zoals gezegd kan dat op basis van bepaalde interesses, maar ook op locatie, leeftijd of opleidingsniveau. 

Voordelen +adverteren op basis van interesses +betaalbaar +groot bereik

Instagram 

Instagram wordt tegenwoordig door de meeste jonge mensen vaker gebruikt als Facebook. Het is dan ook een veelgebruikt platform om je bedrijf op te vertegenwoordigen. Dit kan zowel met normale berichten, maar ook door te adverteren. Wat veel mensen niet weten is dat Instagram gewoon onderdeel is van Facebook. Het adverteren op dit social media platform gaat dan ook op precies dezelfde manier. Sterker nog als je je advertenties goed instelt, hoef je alleen een vinkje aan te zetten dat je advertenties ook op Instagram worden getoont. Dit betekent dat je je doelgroep net zo goed en fijn kunt benaderen als via Facebook. Het grote voordeel is dat je het heel visueel kunt maken. Instagram is tenslotte het platform van afbeeldingen en veel minder van tekst. 

Voordelen +groot bereik +beeldend adverteren +eenvoudig in te stellen

Tiktok 

Tiktok is echt “the new kid on the block”. Het is het platform waar korte videos op je tijdlijn verschijnen. Het algoritme van dit nieuwe social media platform is ontzettend sterk. Binnen een half uur weet TikTok precies wat je leuk vind en zo verschijnen er continu nieuwe grappige, leuke, spannende en spraakmakende videos op je tijdlijn. Tot voor kort kon je op dit platform nog niet adverteren. Gelukkig kan dit tegenwoordig wel, al is dit echter erg beperkt. Juist doordat alles draait om video, kost het wel veel tijd om dit platform te onderhouden en ook voor het adverteren heb je wel goed beeldmateriaal nodig. Toch gaat dit volgens ons de aankomende periode nog een hoop groei opleveren. Het is tenslotte erg leuk om de hele dag kattenfilmpjes te bekijken. 

Linkedin 

Linkedin is eigenlijk geen social media platform, maar kan er toch wel onder worden geschaard. Het is eigenlijk de social voor professionals. Je kunt er met nieuwe mensen in contact komen en je netwerk uitbreiden, zodat je snel stappen kunt maken in je carrière. Dat is natuurlijk super interessant voor bedrijven die zich bezighouden met b2b zaken. Bedrijven waarvan je weet dat ze op zoek zijn naar jouw dienst of product kun je op deze manier natuurlijk eenvoudig bereiken door een connectieverzoek te sturen of een zogenoemde inmail. Je kunt er gewoon berichten plaatsen, maar je kunt ook doelgericht adverteren op je doelgroep. Hoewel het goed rendabel te krijgen is, is het adverteren iets duurder als op voorgaande platformen. Dit hoeft echter niet uit te maken als er maar meer geld verdient wordt dan dat het kost om te adverteren.


 













                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Marketingman
Aantal keer gelezen: 1473x
Toegevoegd: 27-07-2022 15:29
Gewijzigd: 28-07-2022 09:06

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3867 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!