Strakke buik in 30 dagen

Strakke buik in 30 dagen

Strakke buik in 30 dagenHeb je de droom om een strakke buik in 30 dagen te ontwikkelen? Het is niet langer onmogelijk! Wanneer je het juiste vetpercentage bereikt en de juiste oefeningen doet wordt de buik strakker en kun je een sixpack ontwikkelen.

Een strakke buik heeft meer te maken met het vetpercentage en minder met buikspieroefeningen zoals vaak gedacht wordt. Buikspieroefeningen geven het lichaam echter wel snel een strakkere vorm en maken de buik op het oog strakker dan deze is.

Strakke buik in 30 dagen gezonde voeding

In 30 dagen tijd is het onmogelijk om een grote hoeveelheid overgewicht te verliezen. Tegelijk is het ongezond om ineens veel gewicht te verliezen en is de kans op dat moment groot dat het gewicht later weer terugkomt. Wanneer je een strakke buik wilt bij overgewicht is er dan ook meer geduld dan 30 dagen nodig om resultaat te bereiken. Heb je op dit moment al een normaal postuur en wil je de buik iets strakker maken? Dan zit je op deze pagina helemaal goed!

In het eerste deel gaan we in op gezonde voeding om de omtrek van de buik te verkleinen. Wanneer je een strakke buik ontwikkelt doe je dit in de meeste gevallen voor de lange termijn. Voor veel mensen is het moeilijk om een voedingspatroon te kiezen dat voor langere tijd voldoet. Wanneer je in 30 dagen een omslag weet te maken gaat dit ook later een voordeel opleveren. Denk dan ook niet alleen aan de korte termijn en verleg je focus. Door de juiste voeding moet het mogelijk zijn om voor langere tijd een strakke buik te ontwikkelen.

Koolhydraatarme voeding voor een strakke buik

Een groot deel van onze voeding bestaat uit koolhydraten en juist dat is vaak de boosdoener van een te dikke buik. Ons lichaam kan het verschil tussen suikers en koolhydraten niet zien en slaat het overschot aan energie vervolgens op als vet. Wanneer je minder brood, pasta en rijst eet zal het aantal koolhydraten afnemen en wordt afvallen en stuk gemakkelijker.

Een koolhydraatarm dieet heeft eventueel zin en kun je tegelijkertijd met buikspieroefeningen toepassen. Wanneer je nog niet klaar bent voor een koolhydraatarm dieet is het mogelijk om enkele aanpassingen in je voedingspatroon te doen en op deze manier vooruitgang te boeken. Gebruik de volgende tips om een strakke buik te ontwikkelen en overtollig buikvet te verliezen:

  • Meer water drinken in plaats van dranken met veel calorieën.
  • Minder koolhydraten en suikers innemen om minder vet op te slaan.
  • Meer eiwitten eten om het vet verbrandende proces aan het werk te zetten.
  • Vaker kleinere hoeveelheden eten om de verbranding aan de gang te houden.

Alleen wanneer je een nieuw voedingspatroon serieus neemt is er vooruitgang te boeken. Ben je klaar om ook stappen te zetten bij het trainen van de buikspieren? Lees dan snel verder en ontdek hoe je in 30 dagen een veel strakkere buik krijgt door de combinatie van een gezond voedingspatroon en de juiste buikspieroefeningen.

Strakke buik in 30 dagen buikspieroefeningen

Als je een nieuw voedingspatroon onder controle krijgt is het tijd om na te denken over buikspieroefeningen. De juiste buikspieroefeningen kunnen het verkrijgen van een strakke buik enigszins versoepelen waardoor je lichaam snel een sterkere kern krijgt en je in rap tempo met je lichaam het strand op kunt. De komende 30 dagen voer je dagelijks buikspieroefeningen uit om de buik strakker te maken. We kiezen voor drie verschillende oefeningen en in toenemende hoeveelheid passen we de training toe om zo snel mogelijk het juiste effect te behalen.

Buikspieroefening 1

De eerste buikspieroefening wordt in de volgende stappen uitgevoerd:

  1. Ga op de rug liggen met de knieën gebogen.
  2. Breng de borst langzaam naar boven met de handen achter de oren. Zet geen kracht met de handen en laat de kracht volledig vanuit de buikspieren komen.
  3. Ga terug naar de basis en herhaal.

De eerste oefening is de klassieke buikspieroefening zoals iedereen deze kent. Het is bij de eerste en eigenlijk alle oefeningen belangrijk om bij inspanning uit te ademen en bij ontspanning in te ademen. Op deze manier komt er voldoende zuurstof in de buikspieren waardoor je de oefening kunt voortzetten.

Buikspieroefening 2

De tweede buikspieroefening wordt in de volgende stappen uitgevoerd:

  1. Ga in de stand staan zoals je zou opdrukken.
  2. Leg nu de ellebogen op de grond en blijf met een gestrekt lijf in deze positie. 

We kennen deze houding als ‘planken’ en veel mensen ervaren de oefening als pittig tot behoorlijk zwaar. Het is bij deze oefening belangrijk om dezelfde positie aan te houden en de buik hard aan te spannen. Adem tijdens de oefening rustig in en uit om de zuurstoftoevoer aan de gang te houden.

Buikspieroefening 3

De derde buikspieroefening wordt in de volgende stappen uitgevoerd:

  1. Ga op de rug liggen en breng de knieën naar de borst.
  2. Breng de benen weer in gestrekte positie om de oefening te voltooien. 

Eventueel kun je de knieën ook naar de zijkant van het lichaam brengen om de zijkant van de buikspieren te trainen. Adem rustig in en uit om de oefening zo krachtig mogelijk uit te voeren.

Buikspieroefeningen schema

30 dagen lang worden de buikspieroefeningen uitgevoerd. De volgende verdeling wordt gemaakt om aan het buikspieroefeningen schema te voldoen:

  • In de eerste 10 dagen worden oefening 1 en 3 circa tien keer herhaald in drie sets. Planken doe je 1 minuut per dag.
  • Vanaf dag 11 tot en met dag 20 worden oefening 1 en 3 circa vijftien keer herhaald in drie sets. Planken doe je 2 minuten per dag.
  • In de laatste 10 dagen worden oefening 1 en 3 circa vijftien keer herhaald in vier sets. Planken doe je 3 minuten per dag.

Is de training te gemakkelijk? Dan kun je uiteraard het aantal herhalingen en sets verhogen. Eventueel kun je ook extra lang planken.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Peter van Roest
Aantal keer gelezen: 3121x
Toegevoegd: 30-04-2015 14:01
Gewijzigd: 21-08-2015 14:18

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 2242 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!