Tips voor een perfecte relatiegeschenk

Tips voor een perfecte relatiegeschenk

Tips voor een perfecte relatiegeschenkWanneer je veel klanten hebt dan is het goed om onder de aandacht te blijven van deze klanten en je relaties. Een relatiegeschenk is dan een goede keuze. Het is mogelijk om het relatiegeschenk in te zetten als een marketingmiddel. Het is natuurlijk geweldig om het maximale uit een relatiegeschenk te halen.

Techniek

Het is altijd leuk om iets high-tech weg te geven. Het is belangrijk om een relatiegeschenk weg te geven wat anderen ook waarderen. Een technische tool of gadget wordt door veel mensen gewaardeerd. Het is zelfs onderzocht en bewezen, dat mensen technisch gerelateerde geschenken waarderen. Het kan gaan om een tablet, een pc, een smartphone, een koptelefoon, een powerbank of bijvoorbeeld een usb stick. Er zijn volop mogelijkheden en opties om mensen te verrassen.

Door op de technologie gadgets ook je naam te drukken wordt het een waardevolle gadget welke men mogelijk dagelijks gebruikt. Iedere dag zien ze dus je naam. Je kunt nog een stap verder gaan door op de tablet, smartphone of usb stick informatie te zetten welke waardevol is voor je klant en een kans voor je bedrijf is om extra verkopen te realiseren. Twee vliegen in één klap dus!

De waarde van het geschenk

De waarde van het relatiegeschenk is van groot belang. Het is overduidelijk, dat hoe duurder het relatiegeschenk hoe beter men de relatie waardeert. Het is dus beter om direct goed uit te pakken dan om een simpele pen te sturen. Business is money. Het is echter beter om soms wat meer uit te geven om zo ook wat meer te kunnen ontvangen. Wanneer je een klein budget hebt is het slim om hier slim mee om te gaan. Je zal iets moeten kiezen wat er wel duur uit ziet, maar niet duur is.

Je logo en slogan

Het is goed om je er altijd bewust van te zijn, dat je een relatiegeschenk weggeeft waar je naam en slogan op staat plus het logo van je bedrijf. Wanneer je dit weet dan is het slim om te kijken hoe vaak iemand dit kan gebruiken. Een pen of een aansteker lijken goedkope relatiegeschenken. Ze zijn echter zeer efficiënt. Een goede pen of aansteker zal men namelijk bijna dagelijks gebruiken. Het is dus altijd slim om te zorgen voor een duidelijke naam en logo op het relatiegeschenk. Alleen dan is het mogelijk om onder de aandacht te blijven. Zelfs wanneer een ander je relatiegeschenk aan iemand anders doorgeeft is het gunstig voor jou.

Een duurzaam relatiegeschenk

Steeds meer ondernemers zijn milieuvriendelijke en duurzaam bewust actief. Het slim om dit ook te doen met je relatiegeschenken. Kies voor een duurzaam relatiegeschenk en je krijgt direct bonuspunten bij de ontvanger. Het is belangrijk om niet alleen om het geven wat te geven, maar ook om slim te geven.




Origineel

Het belangrijkste van een relatiegeschenk is om het ook uniek te maken. Val op met je relatiegeschenk ten opzichte van je concurrentie. Je kunt een duurder cadeau geven en ook een completer cadeau. Het kost meer geld. Het zal echter ook veel meer effect hebben. Het is goed om er een complete campagne om heen te bedenken. Maak er meer van dan alleen maar een relatiegeschenk. Bedenk een passend verhaal en een ludieke actie om het relatiegeschenk meerwaarde te geven voor je klanten en voor jouw bedrijf. Uiteindelijk wil je natuurlijk, dat het relatiegeschenk daadwerkelijk een marketinginstrument is geweest om klanten aan je te binden en ook om de omzet te verhogen. Het is belangrijk om daarom een diepere betekenis te geven aan het geheel. Het is dan opeens niet meer een pen, maar de pen van Johan uit je bedrijf of de mok van Chantal bij de receptie. Het is opeens veel meer dan alleen maar een relatiegeschenk.


Maak het geschenk naast origineel ook zo persoonlijk mogelijk. Doe er een kaartje bij met de naam van de ontvanger en een persoonlijke ondertekening. Geef het cadeau net dat beetje extra om de ontvanger emotioneel te raken. Wanneer je daarin slaagt is het mogelijk om veel meer te geven dan alleen maar een relatiegeschenk. Het is natuurlijk goed om hier goed over na te denken. Makkelijk zal het vaak niet zijn. Het is echter belangrijk om deze kans niet te laten liggen.

Een perfect relatiegeschenk optimaal inzetten

Wanneer je een goed relatiegeschenk hebt is het belangrijk om het optimaal in te zetten. Een van de manieren om dit te doen is door het ook te gebruiken bij de werving van mogelijke klanten. Doe een mailing naar bedrijven en stuur het relatiegeschenk mee. Natuurlijk is het een investering. Wanneer je echter weet wat een gemiddelde klanten je oplevert kun je al snel bepalen of een goede mailing met relatiegeschenk het waard is. Het is overduidelijk, dat weinig bedrijven dit slim doen. Wanneer jij hier actief en goed mee aan de slag gaat is het mooi om zo meer klanten te krijgen. Het is dan wel belangrijk om de hele campagne goed op elkaar af te stemmen. Het is dan mogelijk om zo met je relatiegeschenken nieuwe klanten en relaties te krijgen.

Enkele praktische voorbeelden


Wat kun je nu eigenlijk als relatiegeschenk gaan geven? Er zijn verschillende zaken waar je voor kunt kiezen. Wat dacht je van de volgende voorbeelden:

  • Een powerbank, altijd energiek en aanwezig. Er is vaak volop ruimte voor een goede advertentie, naam en logo.

  • Een muts en een sjaal voordat het koude seizoen start

  • Een sneeuwschep of krabber

  • Een ledlamp met een speaker

  • Een drinkset met karaf

  • Een mok met snoeppot

  • Een uitzonderlijke pen

  • Een leuke gadget

Er zijn vele mogelijkheden. Het is vaak de combinatie van het relatiegeschenk en wat je bedrijf doet wat een relatiegeschenk erg passend maakt en leuk. Door het ludiek en met een grap in te pakken blijft het vaak nog beter hangen. Het is ook mogelijk om er een verhaal aan te koppelen, waardoor het nog beter blijft hangen.

Kansen!

Iedere keer wanneer je een relatiegeschenk weggeeft heb je weer een kans om je klanten meer aan je te binden. Je hebt een kans om ze weer te verleiden tot een aankoop. Je hebt een kans om ze te laten merken hoeveel je om ze geeft. Je hebt ook een kans om je netwerk te vergroten. Je zou ze simpelweg kunnen vragen wie nog meer graag een soortgelijk relatiegeschenk zou waarderen en wie je met je bedrijf zou kunnen helpen. Het is natuurlijk geweldig om zo op een passende manier binnen te komen bij je klanten.







                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Linsey89
Aantal keer gelezen: 1634x
Toegevoegd: 08-05-2019 15:27
Gewijzigd: 14-05-2019 08:59

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3849 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!