Waar kan mijn kantoor niet zonder?

Waar kan mijn kantoor niet zonder?

Waar kan mijn kantoor niet zonder?Nou, dat wordt een behoorlijke opsomming. Op meerdere vlakken heb je allerlei zaken nodig die ervoor zorgen dat jouw onderneming en je personeel vlekkeloos kunnen functioneren.

Meerdere vlakken allerlei zaken? Ja natuurlijk! Je hebt het praktische, het esthetische en alles daar tussenin. Je mag geen enkel detail over het hoofd zien wanneer jij je nieuwe kantoor gaat inrichten. Tenzij je een eenmans- of vrouwsbedrijf bent, sta je daar gelukkig niet alleen in. Je kunt je dan beroepen op je collega’s om te bepalen welke elementen echt noodzakelijk zijn en al vanaf dag één op kantoor aanwezig moeten zijn. Het liefste heb je natuurlijk in een keer alles al, zodat je zeker weet dat de hele zaak direct naar het toppen van zijn kunnen zal functioneren.

En natuurlijk zal er na de ingebruikname van je werkruimte(s) nog flink wat veranderen mettertijd. Dat is heel normaal. Misschien voornamelijk de indeling, maar apparatuur is over het algemeen niet zo’n lang leven beschoren. Ofwel blijft het goed functioneren maar raakt het toch achterhaald. Geen reden om sentimenteel te worden: zolang je financieel in staat bent om te werken met het nieuwste van het nieuwste en daartoe ook een noodzaak ziet, waarom zou je het dan laten? Dat geldt zeker wanneer de concurrentie ook over de meest recente middelen beschikt. Echter, laat je in dergelijke gevallen ook leiden door de kwaliteit van jouw personeel. Mensen gaan immers langer mee dan machines, hè? Je medewerkers zijn ook degenen die de apparaten moeten bedienen, dus zij horen leidend te zijn in jouw oordeel. Geven zij aan dat er iets schort aan het materieel waar ze mee moeten werken, luister dan aandachtig naar ze.

Hoe dan ook, wanneer je wilt dat jouw bedrijf functioneert als een geoliede machine, dan loont het om goed te kijken naar de aspecten die wij hieronder voor je hebben opgesomd.

Stijl

Is dat niet iets waar je het hele verhaal mee zou moeten eindigen? Natuurlijk, de puntjes op de i, dat is ook wel zo. Maar wanneer je net je pand betrekt, is het waarschijnlijk nog helemaal kaal. Je kunt er op dat moment alles mee doen wat je wilt. En wat er nodig is om er echt een pand van jouw bedrijf van te maken. Kortom, geef het de identiteit mee van de onderneming die erin gevestigd wordt! Denk aan huisstijl, logo en de uitstraling die helemaal overeenkomt met waar jij voor staat. Iedereen die direct met jouw bedrijf te maken heeft, moet zich er direct thuis kunnen voelen. Dat geldt voor je personeel, klanten, zakenpartners en alles en iedereen daar tussenin.

Meubilair

Wat je thuis voelen betreft: comfort is op dat gebied een groot goed. Op alle fronten. Maar voornamelijk voor je personeel en jouzelf is het heel belangrijk dat jullie comfortabel zitten en geen rugklachten overhouden van het meubilair. Dat is dan ook de reden dat je hierin zult moeten investeren. Goedkoop is duurkoop, dat geldt zeker voor kantoormeubelen! Echter, het is niet nodig om het duurste van het duurste aan te schaffen. Dat zegt namelijk niks over de kwaliteit. Sterker nog, zelfs tafels en stoelen die al dienst hebben gedaan kunnen perfect zijn voor jouw situatie. Zeker je financiële wanneer je net begint met je bedrijf.


En voordat dit vraagtekens op gaat roepen: nee, dat druist niet in tegen wat we net hebben gezegd met ‘goedkoop is duurkoop’. Daarmee wezen we op de kwaliteit van de meubelen, niet de prijs. Want ook al zijn meubelen al gebruikt, dan hoeft er nog niks mis mee te zijn. Zolang je maar zeker weet dat de stoelen, tafels, bureaus en dergelijke volledig zijn nagekeken voordat ze te koop zijn aangeboden. Bovendien bewijs je het milieu een dienst door voor tweede kans te kiezen. Er worden geen fossiele grond- of brandstoffen aangesproken voor het produceren van nieuw materiaal!





Apparatuur

Daar hadden we het net al over. We gaan er even vanuit dat een modern bedrijf niet kan zonder digitale apparatuur zoals pc’s, laptops en mobiele telefonie. Schaf al deze zaken aan wanneer je personeel daar veelvuldig gebruik van moet maken. Denk dus ook aan toetsenborden, muizen, monitoren, printers, telefoons, etc. En natuurlijk alles aan apparatuur en machinerie die bij jouw specifieke vakgebied komt kijken. Dat weet je zelf het beste. Zie bovendien zaken als elektriciteit en een telefoon/internetverbinding niet over het hoofd. In andere woorden, neem niets voor lief!

Kantine

We hopen maar dat je een fijne ruimte over hebt voor de lunch. Iedereen moet zich kunnen ontspannen tijdens de pauze, even weg van de werkplek. Dus heb je tafels nodig, en stoelen. En zowel een koel- als voorraadkast, die wekelijks naar de wensen van je personeel bevoorraad worden. Vergeet ook een centraal opgestelde waterkoker en een koffieautomaat niet. Laat je die achterwege, dan loop je kans dat je personeel gaat muiten! Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben…

De Grote Schoonmaak

Er zijn van die klussen waar je liever niet bij nadenkt, maar die zich niet vanzelf oplossen. En daar is schoonmaken natuurlijk het grootste voorbeeld van. Of het nu gaat om afwassen, de vloer boenen of de ramen schrobben, er zijn weinig mensen die hier naar uitkijken. Sommige ondernemers kunnen het zich veroorloven om deze taak uit te besteden aan een extern bedrijf. Maar of jij al dan niet ook zo fortuinlijk bent, het is altijd verstandig om de nodige schoonmaakspullen in huis te hebben. Denk aan stofzuigers, dweilen, vegers, allesreinigers, handschoenen en andere aanverwante zaken. Wil je ook je vloer perfect schoon krijgen? Dan is het altijd een uitstekend idee om te investeren in een schrobmachine.

Verlichting

Zeker wanneer het pand waar jij je vestigt al eerder gebruikt is, zal er al verlichting geïnstalleerd zijn. Maar dat is ook zoiets dat jij compleet naar je hand kunt zetten. Zeker in vroege ochtenden van de donkere maanden - en de late middagen - is het verre van vanzelfsprekend dat je genoeg licht van de zon binnen krijgt om goed te kunnen functioneren. Dan zul je je moeten kunnen beroepen op kunstmatige bronnen. Oftewel, lampen. Die zorgen bovendien voor de sfeer in de ruimte waar ze geïnstalleerd zijn. Het meest praktische is om voor eventueel geïntegreerde plafondlampen te kiezen. Maar een bureaulamp is ook nooit verkeerd. Zo weet je zeker dat je werknemers een perfect zicht op hun werkzaamheden hebben. Mochten zij daar dus behoefte aan hebben, luister je dan ook aandachtig naar hun argumenten.

Heel veel succes met het inrichten van je bedrijfspand en het opstarten van je onderneming!







                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: AnnaG
Aantal keer gelezen: 1082x
Toegevoegd: 10-12-2020 10:53
Gewijzigd: 10-12-2020 11:08

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3740 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!