Om het antwoord te geven op deze vraag hebben wij voor u dit artikel uitgewerkt. Narrowcasting kunt u voor zowel interne als extern communicatie toepassen. Bij narrowcasting komt technologie en communicatie samen. Via een elektronisch scherm of menu bord wordt er informatie/reclame gecommuniceerd. Dit is een effectieve manier. Wanneer iets niet aanslaat zoals gewenst kan de informatie die getoond moet worden gemakkelijk aangepast worden door de gebruiker.
Digitaal informatie overdragen naar uw klanten of medewerkers. Met narrowcasting laat u informatie zien wat volledig op uw doelgroep gericht is. Narrowcasting is dan ook het tegenovergestelde van broadcasting. Het woord narrow betekent smal. Met narrowcasting richt u zich meer op een bepaalde en kleinere doelgroep. Narrowcasting kan in principe door elke doelgroep gebruikt worden en wordt veelal ingezet als reclamemiddel. Het komt veel voor op locaties waar een groter publiek voorbijkomt. Doordat het vaak kleine berichten zijn op een digitaal scherm wordt het sneller opgemerkt. Sinds de komst van plasma schermen is narrowcasting enorm gegroeid. Dit omdat het makkelijk is geworden om narrowcasting te gebruiken. Op een plasmascherm kunt u uitstekend gebruik maken van het communicatiemiddel.
Tegenwoordig wordt narrowcasting op vele plekken toegepast. Hoe vaak komt u tegenwoordig een scherm tegen waarop informatie of reclame wordt gepubliceerd. Bijvoorbeeld in een wachtkamer bij uw tandarts waar een scherm hangt die verschillende filmpjes toont over bepaalde tandpasta’s. Naast dit ziet u bij bijna elk fastfood restaurant digital menu boards. In de loop van de dag worden de menu boards aangepast en wordt er andere informatie op de schermen getoond. Denkt u bijvoorbeeld aan verschillende maaltijden. Wanneer het ochtend is zal er op de narrowcasting schermen andere menu’s staan dan in de avond. Een aantal voorbeelden waar narrowcasting wordt gebruikt zijn:
Zoals u ziet wordt er door veel sectoren gebruik gemaakt van narrowcasting. Waarschijnlijk heeft u zelf al vaak te maken gehad met narrowcasting maar dit niet doorgehad. Op heel veel plekken zult u het tegen komen.
Narrowcasting kan op verschillende manieren gebruikt worden. Zo kunt u het gebruiken voor interne en externe communicatie. Zo kunt u i.p.v. een nieuwbrief door middel van narrowcasting nieuwe informatie doorgeven. Of wanneer u een mededeling voor uw medewerkers heeft kunt u dit via narrowcasting communiceren. In de kantine kunt u bijvoorbeeld een narrowcasting scherm ophangen en hierop verschillende afbeeldingen of stukken tekst publiceren. Als de getoonde informatie niet meer relevant is kunt u het gemakkelijk aanpassen naar iets anders. Narrowcasting wordt door meerdere sectoren gebruikt. Wanneer u narrowcasting binnen uw bedrijf gebruikt om met uw medewerkers te communiceren betrekt u de medewerkers meer bij de organisatie. U kunt via narrowcasting duidelijk en makkelijk met uw medewerkers communiceren.
Wanneer er gebruik gemaakt wordt van narrowcasting wordt dit via internet bestuurd. Er worden kleine stukken tekst, afbeeldingen of video’s geüpload naar de computer die verbonden is met het scherm. De inhoud die wordt geüpload bevat relevante informatie wat gericht is op uw doelgroep. Nadat u dit heeft geüpload wordt het vertoond op een digitaal scherm en blijft het zich afspelen. Door middel van een bepaalde playlist geeft u de computer een opdracht op bepaalde berichten te vertonen op het scherm. Ook kunt u zelf kiezen hoe lang/vaak een bericht getoond wordt. Het is ook steeds makkelijker voor de eigenaar om de inhoud aan te passen. De narrowcasting software is makkelijker te gebruiken als vroeger, waardoor het ook steeds vaker wordt toegepast door bedrijven. Het wordt steeds vaker vervangen voor een nieuwbrief of menukaarten.
Narrowcasting wordt veelal toegepast op Plasmaschermen. Een veel gebruikt merk voor Plasmaschermen is LG. Innovatieve schermen met een hoge kwaliteit met de juiste prijs/kwaliteit verhouding. Dat is waar de LG-schermen bekend om staan. De LG-schermen spelen niet constant de digital signage af maar alleen op de momenten dat het nodig is. Het systeem download de content zodat wanneer er een internetstoring is de narrowcasting gewoon door kan gaan. LG-schermen zijn betrouwbaar en beschikken over een pintplaat die bestendig is tegen stof en vocht.
Narrowcasting kent veel voordelen. Het is communicatie op maat dat bedoeld is voor een specifieke doelgroep. Naast dit bepaald u zelf welke content er getoond wordt op de schermen. U kunt bijvoorbeeld schermen ophangen bij de ingang of in een wachtkamer. Hier kunt u informatie over uw bedrijf tonen op het scherm. In de content kunt u uw bedrijf stijl terug laten komen. Naast dit kent narrowcasting meerdere voordelen. Om een overzicht te geven staan hieronder een aantal voordelen:
Het is per sector verschillend wat er op de schermen wordt gepubliceerd. Zo kunnen er bijvoorbeeld stukken tekst, afbeeldingen of video’s worden getoond op het scherm. Een aantal voorbeelden zijn:
Zoals u ziet er is heel veel mogelijk op het gebied van narrowcasting. Bedenk wat u wilt bereiken met narrowcasting en ontdek wat er mogelijk is. Op scholen worden vaak nieuwsberichten getoond over de school. Wanneer er een voetbaltoernooi gepland staat is narrowcasting een effectieve manier om dit aan zoveel mogelijk studenten te laten weten. Zoals al eerder aangegeven, worden digitale menuborden ook steeds vaker toegepast door restaurants.
Zonder twijfel is narrowcasting de toekomst voor onder anderen reclame maken. U kunt uw bedrijf op elk tijdstip promoten. Naast promoten kunt u uw doelgroep inspireren door het laten zien van nieuwe producten of ontwikkelingen. Wanneer u gebruikt maakt van narrowcasting waarborgt u ook uw naamsbekendheid. Door middel van schermen vangt u de aandacht van een (potentiële) klant. Naast aandacht zorgt narrowcasting voor sfeer. Met de juiste casting vangt u de aandacht van de klant beter. U creëert als het ware een “eye catcher”. Ontdek daarom wat er voor uw bedrijf mogelijk is met narrowcasting. De mogelijkheden zijn enorm.