seo meer bezoekers

Zeven manieren om méér bezoekers te trekken.

seo meer bezoekersVeel ondernemers kampen met het probleem te weinig opdrachten binnen te krijgen. Dit is een gevolg van het feit dat er niet genoeg bezoekers worden getrokken. Aangezien echte exposure uitblijft zal ook het rendement lager blijven dan mogelijk. Men dient dus zo veel mogelijk bezoekers naar een website of verkoopagina te sturen en daar aan te sporen tot actie.

In dit onderstaande artikel zullen zes manieren onthult worden, om op zowel korte als lange termijn resultaat te behalen met het trekken van bezoekers. Zodra onderstaande technieken structureel worden toegepast zal er een continue stroming aan bezoekers worden gerealiseerd die vervolgens geconverteerd kunnen worden. Denk hierbij aan een inschrijving op de mailinglijst of een directe sale.

Tip 1) Waardevolle content leveren.

Content leveren. Zo simpel kan het zijn, volgers vinden het interessant en de zoekmachines pikken het goed op. Het is simpelweg een win-win situatie waardoor er uiteindelijk op dubbele fronten resultaat behaald word.

Bezoekers kunnen vanuit diverse richtingen komen en doordat dit mes aan twee kanten snijdt, is dit één van de belangrijkste tips uit dit rijtje. Allereerst willen bezoekers meer te weten komen over het individu achter de onderneming of over het bedrijf. Zij willen zichzelf kunnen identificeren met het product of dienst, alvorens zij hiermee in zee gaan. Door hen continue te voorzien van informatie of kleine producten wat hen een stapje dichter brengt bij hetgeen zij willen, zal er meer goodwill gekweekt worden, dat uiteindelijk resultaat opbrengt.

De zoekmachines zijn bovendien erg blij met een website die continue in beweging is. Hier hechten zij zéér veel waarde aan. Dit zorgt voor een betere plek in de zoekmachines dat op langere termijn gaat zorgen voor méér resultaat uit de organische zoekresultaten. Denk hierbij voornamelijk aan de grote zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing.

Tip 2) SEO optimaliseren.

SEO betekent search engine optimization. Dit staat simpelweg zoekmachine optimalisatie. Het is een vak apart en binnen de internet marketing wereld wordt enorm veel geld betaald voor mensen met kennis over dit onderwerp. Veel ondernemers geven dit onderdeel uit handen, echter indien de basis van de fundering goed is dan kan hierin niet super veel fout gaan.

Zorg er simpelweg voor dat de plaatjes die worden geupload naar de website de juiste naam hebben. Bouw een interne link structuur op zodat bezoekers worden getriggerd om langer op de website te blijven en door te lezen. En zorg voor goede titels die goed scoren in de zoekmachines. Bedenk van te voren op welke 'key woorden' de website gevonden moet worden en laat dit terugkomen in titels en de eerste woorden van de alinea's.

Bovendien hecht het nieuwe algoritme van Google en andere zoekmachines zich tegenwoordig steeds meer op sociale waarde. Tegenwoordig wordt dit uiteraard voornamelijk gerepresenteerd op social media. Dit heeft tot gevolgd dat geen enkele website meer los kan staan van social media en de juiste koppelingen zullen zorgen voor een optimaal resultaat. Méér bezoekers en een betere SEO waarde!

Tip 3) Linkbuilding en de koppeling van social value.

Onder het kopje SEO, was al gesproken over de sociale waarde en de voordelen met betrekking tot de zoekmachine resultaten. Linkbuilding draagt hier ook aan bij. Door links te plaatsen op social media naar de website en op andere relevante websites binnen de nichemarkt van de ondernemer worden er veel meer bezoekers gegenereerd.

Dit komt doordat de zoekmachines zien dat er vaak naar jouw website wordt gelinkt en dat er dus over 'gepraat' wordt. Uiteraard kan het persoonlijke netwerk worden ingezet. Denk hierbij aan sportclubs die men sponsort of zakenrelaties met wie men samenwerkt. Dit levert echter in veel gevallen slechts een x-aantal links op. Het is dus de bedoeling om méér links te verkrijgen om uiteindelijk hoger te eindigen in de organische zoekresultaten.

Startpagina's zijn bijvoorbeeld allereerst al een goed begin. Echter is het niet de bedoeling dit té veel te doen, dat wordt namelijk door de zoekmachines ook niet gewaardeerd. Dit kan worden gezien als een soort spam, of binnen de internet termen 'black hat seo' technieken vallen.

Tip 4) Google places instellen.

Google is in Nederland de meestgebruikte zoekmachine. Dit zal ook de komende jaren nog wel zo blijven. Het bedrijf richt zich continue op verbetering en ontwikkeling en beschikt momenteel al over enorm veel informatie van nagenoeg ieder individu. Yahoo en Bing beschikken over slechts een zéér klein marktpercentage dus zoekmachine optimalisatie is eigenlijk voornamelijk gericht op Google.

De missie van Google is om de bezoeker het best mogelijke zoekresultaat aan te bieden. Indien er dus gezocht wordt op een 'Opslag in de haven van Rotterdam' dan is het eenvoudig om daar ook een kaartje bij aan te kunnen bieden, van ondernemers waar dat mogelijk is. De gebruiker kan dan snel zien of het een eenvoudige ligging heeft en bovendien staat er de basis informatie van het bedrijf aan vastgekoppeld.

Zodoende kan er bij het kaartje informatie worden getoond zoals adres, openingstijden, afbeeldingen en een korte introductie. Uiteraard gepaard met een link naar de website. Zo kunnen er uit de resultaten van Google gemakkelijk gratis bezoekers worden behaald. Google weet meer over de aangeboden diensten en kan zodoende jouw gegevens koppelen aan de zoekopdracht van de bezoeker.

Groot voordeel is dat Google bedrijven die op dergelijke wijze de informatie gekoppeld hebben, hóóg in de zoekmachines toont. Dit betekent dat de kans op een unieke bezoeker zéér hoog is. Het is dus een must have voor een bedrijf in iedere nichemarkt.

Tip 5) Google Adwords toepassen.

Google Adwords is het advertentie programma van de speurspecialist. Middels Adwords kan er gemakkelijk worden geadverteerd op bepaalde zoekwoorden. Men betaald voor een klik terwijl er uiteindelijk gelinkt wordt naar een product, programma of dienst die voor honderden euro's aan omzet zorgen.

Voordat een websitehouder of ondernemer hieraan gaat beginnen dient er een uitgebreid zoekwoorden onderzoek plaats te vinden. Breng de belangrijkste keywoorden in kaart en ga hierop adverteren. Zorg voor zowel 'short term & long term zoekwoorden' in de campagne. Door gerichte termen te gebruiken zullen de bezoekersaantallen flink stijgen.

Het grote voordeel ten opzichte van andere marketing vormen om meer bezoekers te verkrijgen, is dat adverteren in Adwords direct resultaat oplevert. Bovendien vallen de kosten in diverse markten aanzienlijk mee. Markten zoals verzekeringen zijn echter een stukje duurder. Hier kunnen sommigen tot wel 8 a 14 euro per klik betalen. Als brei-specialist, oppas moeder of honden uitlaat service zal men logischerwijs veel minder kosten per klik dienen op te hoesten.

Tip 6) Netwerken en sociale contacten leggen.

In de huidige digitale wereld wordt bijna de kracht van een eigen netwerk onderschat. Netwerken is en blijft één van de meest krachtige marketing kanalen voor meer bezoekers. Interessante mensen, trekken interessante mensen aan. Soort zoekt soort noemen we dit in veel gevallen. Bovendien indien er mond op mond reclame plaats vind is dit nog altijd één van de meest virale manieren tot succes.

Probeer dus continue met interessante mensen in contact te komen op beurzen, sportclubs of andere sociale gelegenheden en bouw een netwerk op. Zodra dit netwerk weet wát er verwacht kan worden zullen zij ongetwijfeld middels interessante content geconverteerd kunnen worden naar bezoekers en mogelijk dus klanten.

Bovendien zijn er via de Kamer van Koophandel nog diverse bijeenkomsten waarop men kan netwerken met gelijkgestemden ondernemers die allen méér succes willen behalen. Dit biedt kansen die anders niet ontstaan waren dus benut deze. Probeer tevens ééns in de zoveel tijd, ruimte te maken voor een persoonlijke of business development seminar en het balletje begint te rollen.

Tip 7) Social media (advertenties)

Nadat er genetwerkt is zal er ongetwijfeld ook een veel beter social media netwerk gerealiseerd zijn. Dit zorgt er voor dat er allemaal gelijkgestemden personen in het netwerk plaatsgenomen hebben. Door deze groep kennis te laten maken met de mogelijkheden waarover de ondernemer beschikt, kan hij of zij simpelweg content erop plaatsen en delen met de achterban.

Bovendien kan net zoals bij Adwords de artikelen via advertenties gepromoot worden zodat er meer mensen zijn die het artikel te zien krijgen in de tijdlijn. Hoe méér mensen dit zien des te groter de kans op een structurele stroom van bezoekers naar de website.

Social media kanalen kunnen dus zowel door het leveren van content gebeuren dat interessant genoeg is voor de volgers om te delen. Alsmede door de artikelen 'aggressief' in de tijdlijn te pushen middels advertenties. Zowel virale marketing als een stukje guerilla marketing komt hier aan te pas.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Dave-Valkenburg
Aantal keer gelezen: 4651x
Toegevoegd: 02-05-2016 11:05
Gewijzigd: 06-05-2016 23:40

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3740 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!