5x de beste tips van een online marketing bureau

5x de beste tips van een online marketing bureau

5x de beste tips van een online marketing bureauOmdat het verbeteren van jouw online strategie dus ontzettend belangrijk is, hebben wij 5 waardevolle tips, waarmee je zelf aan de slag kunt en die jou kunnen helpen om je online aanwezigheid te vergroten en daarmee ook meer klanten te trekken.

Als jij als bedrijf online zichtbaar wilt zijn, dan is dit vandaag de dag zonder strategie bijna onmogelijk. Vooral omdat niet alleen de grote spelers online aanwezig zijn, maar je ook als lokale ondernemer moet zorgen dat je te vinden bent. Veel lokale ondernemers beseffen namelijk vaak niet hoeveel potentiële klanten ze laten liggen. Hierbij gaat het vaak niet eens om een stuk naamsbekendheid, maar wel om hetgeen wat je te bieden hebt. Door je aanbod duidelijk onder de aandacht te brengen, kan dit er zomaar toe leiden dat mensen die voorheen niet bij je kochten, nu ineens wel de weg naar je winkel weten te vinden. Omdat het verbeteren van jouw online strategie dus ontzettend belangrijk is, hebben wij 5 waardevolle tips, waarmee je zelf aan de slag kunt en die jou kunnen helpen om je online aanwezigheid te vergroten en daarmee ook meer klanten te trekken.

Optimaliseer je website voor je bezoekers

De meeste mensen beginnen hun zoekopdracht via Google. Logisch dus dat jij ervoor moet zorgen dat je hier goed vindbaar bent. Waar hier vooral belangrijk is, is dat je website niet alleen wordt geoptimaliseerd voor de zoekmachine zelf, maar ook voor de bezoeker. In de afgelopen maanden heeft Google namelijk de nodige updates uitgerold, waarin het stuk 'helpful content’ een steeds belangrijker punt begint te worden. Content schrijven dat volstaat met zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden, is vandaag de dag niet meer genoeg. Sterker nog, je kunt er zelfs op worden afgestraft. Omdat het dus steeds moeilijker begint te worden om als ‘leek’ om het maar zo even te noemen, aan de slag te gaan met je online vindbaarheid, is het verstandig een online marketing bureau Utrecht in te schakelen. Zij weten namelijk precies wat er nodig is om online zichtbaar en ook vindbaar te worden voor jouw doelgroep.

Voeg waardevolle content toe

Content is ook anno 2023 nog steeds ontzettend belangrijk. Juist doordat er ontzettend veel mensen AI gebruiken en ook Google dit in bepaalde mate herkent, is het belangrijk jezelf te onderscheiden. Dit kun je doen door het maken van waardevolle en ook relevante content. Het zoveelste lijstje over de beste stofzuigers is natuurlijk al zoveel keer gemaakt, dat het tijd is voor wat anders. Natuurlijk behoort dit nog steeds tot de mogelijkheden, maar is een eenvoudige opsomming met wat uitleg niet meer voldoende. Belangrijk is dat je de lezer meeneemt in je daadwerkelijke bevinden en ook uitlegt waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt. Om dit extra kracht bij te zetten is het belangrijk dat je afbeeldingen, filmpjes en ook infographics gebruikt. Alles om ervoor te zorgen dat de bezoeker het antwoord op zijn of haar vraag op jouw website of desbetreffende pagina kan vinden.





Zet social media in 

Net als het hebben van reviews, is ook de inzet van social media ontzettend belangrijk geworden. Wat we namelijk vaak zien, is dat mensen het belangrijk vinden om te zien wie of wat een bedrijf precies is, maar je op deze manier ook een andere doelgroep aanspreekt. Zo is de kans vrij groot dat je doelgroep zich niet alleen op Google bevindt, maar dus ook op Facebook, Instagram en tegenwoordig TikTok. Je kunt er dus niet alleen je bereik mee vergroten, maar ook werken aan een stuk interactie en dus binding met (potentiële) klanten.

Online adverteren

Online advertenties bieden je als bedrijf om relatief eenvoudig snel een bepaald publiek te kunnen bereiken. Dit heeft als voordeel dat je niet eerst weken of zelfs maanden hoeft te werken aan je organische vindbaarheid, maar in de basis van vandaag op morgen tientallen, honderden of zelfs duizenden potentiële klanten inkopen door middel van het plaatsen van advertenties. Dit kun je doen door Google Ads in te zetten voor bijvoorbeeld zoekcampagnes waarbij je op een bepaald zoekwoord direct op de bovenste plek komt te staan of via Facebook en Insta met een mooie visual. Belangrijk is alleen wel dat je weet wat je doet. Door een marketingbureau als ODIV in te zetten dat gespecialiseerd is in zowel SEO als SEA, zorg je ervoor dat je advertentie budget zo optimaal mogelijk wordt gebruikt. Vooral wanneer een stuk lokale zichtbaarheid voor je onderneming van belang is, is het wel zaak dat je advertenties ook alleen in een bepaalde omgeving worden getoond.

Analyseer en optimaliseer continu

Het monitoren en analyseren van je online prestaties is enorm belangrijk om te zien hoe goed je strategie werkt en waar je verbeteringen kunt aanbrengen. Maak gebruik van tools zoals Google Analytics om inzicht te krijgen in je websiteverkeer, conversieratio's en andere belangrijke statistieken. Het optimaliseren van je website of shop is namelijk nooit klaar. Zo zijn er nieuwe markten die je kunt aanboren, maar kom je door in je cijfers te duiken, ook tot bepaalde inzichten die kunnen zorgen voor een aanvullende of zelfs wijziging van strategie. Door continu bezig te zijn met je strategie, kun je uiteindelijk steeds doelgerichter te werk gaan en zullen de resultaten gaandeweg alleen nog maar beter worden.

Zelf aan de slag of uitbesteden?

Nu je deze belangrijke tips hebt gelezen, begrijpen we heel goed dat je je afvraagt of dit iets is waar je zelf mee aan de slag kunt. Tot op zekere hoogte kan dit zeker, maar wil je echt stappen maken, dan is het advies een goed marketingbureau in arm te nemen, dat samen met jou gaat kijken naar de mogelijkheden en op basis daarvan samen een strategie bepaald. Het is namelijk ontzettend zonde dat je zelf een hoop tijd, energie en ook geld steekt in iets waar niet helemaal je expertise ligt, waardoor andere werkzaamheden wat achterblijven. Door direct te investeren in je online zichtbaarheid, zul je merken dat je deze investering binnen afzienbare tijd hebt terugverdiend en je bedrijf op deze manier alleen maar verder zal groeien. Dus wil jij online groeien, dan is het verstandig om eens met één of meerdere partijen in gesprek te gaan om samen te kijken waar de kansen liggen.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: WeTalkSEO
Aantal keer gelezen: 236x
Toegevoegd: 11-12-2023 09:28
Gewijzigd: 12-12-2023 09:10

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3722 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!