Een verhuizing in goede banen leiden met deze tips

Een verhuizing in goede banen leiden met deze tips

Een verhuizing in goede banen leiden met deze tipsVerhuizen is (vaak) iets waar je erg naar uit kijkt. Echter, wil je de verhuisdagen toch liever achter de rug hebben. Deze hectische dagen brengen vaak de nodige spanningen met zich mee. Bij verhuizen geldt dan ook: een goed begin is het halve werk. Wanneer al jouw spullen zijn ingepakt hoeft het alleen nog maar vervoerd te worden. Maar hoe kan je dit zo soepel mogelijk laten verlopen en wat kan je allemaal voorbereiden?

Verhuismateriaal aanschaffen

Het vervoeren van je spullen naar je nieuwe huis neemt niet zoveel tijd in beslag. Het in- en uitpakken zijn de werkzaamheden die veel tijd vergen. De eerste tip is dan ook: begin op tijd met inpakken. Maak een lijstje met spullen die je tot de verhuizing niet meer nodig hebt en pak het al vast in. Waarschijnlijk heb je op zolder, in de schuur of misschien wel in je kledingkast spullen die je niet meer gebruikt en die in principe weg kunnen. Hier kan je dan ook het beste mee beginnen.

Het inpakken kost niet de meeste tijd. Het uitzoeken wat je wil houden en weg wil doen is een tijdrovende klus. Begin hier dus echt wel een paar maanden van tevoren mee. Dit is ook afhankelijk van hoeveel tijd en inboedel je hebt uiteraard. Als je werkt en alleen in het weekend tijd hebt, is het zeker aan te raden om drie maanden van tevoren te beginnen. Maar voor je kan beginnen heb je ongetwijfeld inpakmateriaal nodig. Hieronder vind je een lijst met materiaal die je nodig zal hebben  tijdens je verhuizing.
-          Verhuisdozen en tape
-          Vuilniszakken en kleine plasticzakken
-          Wikkel/noppen folie
-          Dekens
-          Etiketten/stiften
-          Hoezen voor meubels
-          Spanbanden
-          Touw

Sorteer je spullen en label je dozen

Om het jezelf makkelijker te maken tijdens het uitpakken is het verstandig om je spullen tijdens het inpakken te ordenen. Wanneer de dozen worden uitgeladen kunnen deze gelijk naar de desbetreffende ruimte in het huis worden gebracht. Dit scheelt later weer dozen sjouwen. Om de spullen te kunnen ordenen is het van belang om genoeg verhuisdozen aan te schaffen. Daarentegen, als je op tijd begint met inpakken kan je steeds een nieuwe lading verhuisdozen kopen zodat je uiteindelijk niet blijft zitten met de dozen. Ook hoef je ze dan niet op te slaan in je (misschien wel kleine) huidige huis.
Het ordenen kan je op verschillende manieren aanpakken. Je kan het makkelijk aanpakken en gekleurde stiften gebruiken. Een doos met bijvoorbeeld een rode streep moet naar de keuken. Je kan ook de desbetreffende ruimte op de doos schrijven. Maar als je de dozen wat netter wil houden en ze nog een keer wil gebruiken, kan je er ook voor kiezen om labels op de dozen plakken.  



Verhuisbedrijf inhuren

Wanneer je veel spullen hebt of zelf geen tijd hebt om te verhuizen, is het mogelijk om een verhuisbedrijf in te huren om je letterlijk een handje te helpen. De belangrijkste werkzaamheid van een verhuizer is het vervoeren van jouw spullen. Maar er zijn ook aanvullende diensten die je kan uitbesteden aan een verhuisbedrijf. Dit is onder andere het demonteren van kasten of andere meubels, het inpakken van je inboedel, het opslaan van spullen of andere technische werkzaamheden.

De kosten voor het inhuren van een verhuisbedrijf bestaan uit het inhuren van de verhuizer, de voorrijkosten en de verhuiswagen. Deze kosten zijn weer onder te verdelen in bijvoorbeeld de grootte van de verhuiswagen. Wanneer je alle dozen al klaar hebt staan, worden de kosten voor een verhuizer gereduceerd omdat deze per uur worden berekend. Als je kiest voor het inhuren van een verhuisbedrijf moet je al gauw rekenen op een bedrag van €1.000 - €1.500 wanneer het gaat om een heel huis. Dit is ook afhankelijk van wanneer er verhuist wordt. In het weekend worden er toeslagen gerekend en kan het bedrag bijna verdubbeld worden. Het is dan ook verstandig om op tijd een paar doordeweekse dagen vrij te nemen/houden. Omdat de prijzen erg kunnen verschillen is het aan te raden om op tijd te beginnen met het vergelijken van verhuisbedrijven. Dit kan je geld besparen die je uiteraard liever in je nieuwe huis steekt.


Verhuislift inhuren

Als je verhuist van/naar een flat of appartement, of wanneer je een smalle steile trap hebt, kan het praktisch zijn om gebruik te maken van een verhuislift. Met behulp van een lift kan de inboedel naar een eerste, tweede of zelf naar de 13e verdieping worden getransporteerd. Zo bespaar je een heleboel energie die je liever ergens anders in wil steken. De kosten voor het huren van een verhuislift zijn afhankelijk van het aantal objecten dat je wil transporteren via de lift. Bij 5 objecten moet je denken aan circa €400.

Tips en tricks voor het inpakken van jouw spullen

Na een zware dag verhuizen beland je eindelijk in bed in je nieuwe huis. Alle grote meubels staan zo’n beetje op z’n plek en de verhuisdozen zijn verdeeld over de verschillende ruimtes. De kans is groot dat je nog geen tijd hebt gehad om uit te pakken. Dit ga je de komende dagen doen. Maar je hebt natuurlijk wel je dagelijkse spullen zoals toiletartikelen en kleding nodig. De spullen die je gelijk nodig hebt, kan je het beste apart in één verhuisdoos inpakken. Zo kom je in ieder geval je tweede drukke uitpak dag door.

Je breekbare spullen zoals borden, glazen en spiegels moeten ook worden verhuisd. Deze kan je niet los in een doos zetten. Om je breekbare spullen efficiënt in te delen kan je deze inpakken met bijvoorbeeld handdoeken of theedoeken. Zo heb je deze ook alweer ingepakt.
Ook schoonmaakmiddelen en toiletspullen moeten mee. Om te voorkomen dat een vloeistof in de doos gaat lekken, is het slim om deze goed af te sluiten. Voor je deze goederen in een doos stopt, doe je ze in een plasticzak of wikkel je het in folie.

Om je rug te besparen kan je het gewicht het beste verdelen over de dozen. Spullen met veel gewicht zoals boeken kan je op een andere manier vervoeren, bijvoorbeeld in een koffer. Je kan vast wel aan een aantal koffers komen. Zo rol je dat gewicht gewoon mee, in plaats van dat je het moet dragen.  

Als je grote meubels, zoals een kledingkast of tafel, uit elkaar haalt, krijg je te maken met allemaal schroefjes die je tijdens het in elkaar zetten weer gaat gebruiken. Deze kleine spullen kan je eenvoudig sorteren door ze in zakjes of bakjes te doen. Wanneer je meer sets van schroeven hebt kan je ze labelen en aan het desbetreffende meubel plakken met tape.
Om te voorkomen dat je uren bezig bent met het aansluiten van de tv, internet of een ander elektrisch apparaat, is het verstandig om een foto te maken wanneer je veel verschillende kabels moet aansluiten. Zo herken je in je nieuwe huis de kabels op de foto en gaat het een stuk sneller.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Linsey89
Aantal keer gelezen: 1606x
Toegevoegd: 05-12-2018 10:21
Gewijzigd: 07-12-2018 00:01

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3740 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!