Het ziekenhuisdieet: 3 kilo afvallen in één week

Het ziekenhuisdieet: 3 kilo afvallen in één week

Het ziekenhuisdieet: 3 kilo afvallen in één weekHet ziekenhuisdieet lijkt populairder dan ooit. Het ziekenhuisdieet is een dieet waarmee je in slechts één week 3 kilo of meer kunt afvallen. Het dieet onderscheidt zich daarmee ten opzichte van andere diëten.

Het dieet is oorspronkelijk ontstaan in het ziekenhuis om een patiënt net voor een operatie een aantal kilo af te laten verliezen. Het ziekenhuisdieet is een veilig dieet wanneer je het goed en beheerst uitvoert. Op deze pagina kom je te weten hoe het één en ander werkt en wat je wanneer moet eten om het ziekenhuisdieet tot een goed einde te brengen.

Hoe werkt het ziekenhuisdieet?

Het ziekenhuisdieet is een dieet waar je jezelf goed op dient voor te bereiden. Het dieet is verdeeld over drie maaltijden per dag. De maaltijden eet je in de ochtend, middag en avond. Het ziekenhuisdieet bestaat uit gezonde voeding en zo min mogelijk vet. Volgens de filosofie van het ziekenhuisdieet ga je op dit moment vet verbranden en wordt je spiermassa verminderd. Het resultaat is op de weegschaal dan ook zeer snel zichtbaar en daardoor zijn er veel voorstanders van het ziekenhuisdieet.

Ontbijt tijdens het ziekenhuisdieet

Maandag: een grapefruit of sinaasappel, een geroosterde boterham en koffie of thee.
Dinsdag:
een grapefruit of sinaasappel, een geroosterde boterham en koffie of thee.
Woensdag:
een grapefruit of sinaasappel, een geroosterde boterham en koffie of thee.
Donderdag:
een grapefruit of sinaasappel, een geroosterde boterham en koffie of thee.
Vrijdag:
een grapefruit of sinaasappel, een geroosterde boterham en koffie of thee.

Lunch tijdens het ziekenhuisdieet

Maandag: een grapefruit of sinaasappel, twee geroosterde boterhammen, een ei en een beker met yoghurt.
Dinsdag:
een grapefruit of sinaasappel, twee geroosterde boterhammen, een ei en een beker met yoghurt.
Woensdag:
een grapefruit of sinaasappel, twee geroosterde boterhammen, een ei en een beker met yoghurt.
Donderdag:
een tomaat, een augurk, een geroosterde boterham en 150 gram kwark.
Vrijdag:
een tomaat, een geroosterde boterham en 200 gram vis.

Diner tijdens het ziekenhuisdieet

Maandag: twee tomaten, twee eieren, een beker yoghurt, twee geroosterde boterhammen en een krop sla.
Dinsdag:
een sinaasappel of grapefruit, een tomaat, een beker yoghurt een geroosterde boterham en een tartaartje van rundvlees.
Woensdag:
een sinaasappel of grapefruit, een beker yoghurt, een geroosterde boterham en 100 gram biefstuk.
Donderdag:
150 gram kwark, een augurk, een geroosterde boterham en een tomaat.
Vrijdag:
een appel, een tartaatje van rundvlees, twee tomaten en geroosterde boterham.


Voor- en nadelen van het ziekenhuisdieet

Aan het ziekenhuisdieet zitten verschillende voor- en nadelen. Onder dit kopje nemen we eerst de voordelen en vervolgens de nadelen door.
De voordelen van het ziekenhuisdieet:

  • Het ziekenhuisdieet is een dieet dat eenvoudig is uit te voeren. Je hoeft enkel de producten uit het menu te kopen en vervolgens kun je direct van start. Het is duidelijk wat je moet doen en voor de uitvoer van het dieet is er eigenlijk geen verdere begeleiding nodig.
  • Het ziekenhuisdieet geeft een snel resultaat wanneer je het op de juiste manier uitvoert. Op de korte termijn krijg je te weinig voeding binnen en daardoor verlies je snel gewicht. Je kunt met het ziekenhuisdieet gemakkelijk tot 3 kilo gewicht verliezen.
  • De duidelijkheid van het ziekenhuisdieet is voor veel mensen zeer aantrekkelijk. Bij veel diëten is er veel vrijheid en dat maakt het lastig om het dieet op de juiste manier uit te voeren. Tijdens het ziekenhuisdieet krijg je nauwelijks te maken met verrassingen en weet je precies wat je te wachten staat.
  • Het ziekenhuisdieet is gratis en de benodigdheden kosten waarschijnlijk minder dan je in een normale week aan eten en drinken besteedt.

De nadelen van het ziekenhuisdieet:

  • Tijdens het ziekenhuisdieet is een gebrek aan verschillende voedingsstoffen. Wanneer je het ziekenhuisdieet doet is er minder variatie en mist je lichaam veel voeding. Als je het dieet langer dan een week doet kunnen er vervelende bijwerkingen zijn.
  • Het ziekenhuisdieet is gericht op de korte termijn en heeft voor de lange termijn vaak weinig effect. Op de korte termijn verlies je eenvoudig een aantal kilo, maar wanneer je jouw voedingspatroon niet verandert komen deze kilo’s na een aantal weken weer terug.
  • Je krijgt een futloos gevoel van het ziekenhuisdieet. Tijdens een korte periode krijg je te weinig voeding binnen en dat is in principe niet gezond. Wanneer het gaat om een korte periode van gewichtsverlies is het de bedoeling dat je later weer voldoende eet om in je behoeftes te voorzien.
  • Het ziekenhuisdieet is een vrij zwaar dieet. Je hebt tijdens het dieet te maken met honger en het gevaar is dan ook groot dat je te vroeg stopt.

Is het ziekenhuisdieet een crashdieet?

Het ziekenhuisdieet heeft al veel kritiek gehad. Het ziekenhuisdieet is volgens experts een crashdieet waarmee het lichaam voor een korte periode veel minder energie binnenkrijgt dan het daadwerkelijk nodig heeft. Met het ziekenhuisdieet krijg je ongeveer de helft van het aantal calorieën binnen dat je daadwerkelijk nodig hebt en voor mannen is dat zelfs nog iets minder.
Het lichaam haalt te weinig energie uit voeding en gaat vanaf dat moment over tot het verbranden van vet en spieren. Je kunt op deze manier heel snel afvallen. Tegelijk ontstaat er vaak een tekort aan eiwitten en vitamines. Het lichaam komt in een toestand van overleven en uiteraard is dit voor de lange termijn niet gezond. Het lichaam probeert de reserves weer aan te vullen wanneer je stopt met het dieet. Wat dat betreft is het ziekenhuisdieet en crashdieet. Het is slechts bedoeld om voor een korte periode minder te wegen en op de lange termijn kom je waarschijnlijk weer aan.
Wil je een gezond gewicht bereiken voor de lange termijn? Dan is het belangrijk om een geheel nieuw voedingspatroon aan te leren. Op deze manier kun je een gezond gewicht behouden en is afvallen met het ziekenhuisdieet niet voor de korte termijn.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Peter van Roest
Aantal keer gelezen: 5272x
Toegevoegd: 21-05-2015 09:26
Gewijzigd: 22-08-2015 11:03

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 2144 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!