Hoe zorg je voor meer omzet via internet?

Hoe zorg je voor meer omzet via internet?

Hoe zorg je voor meer omzet via internet?Het halen van meer omzet via internet kan een uitdaging zijn. Termen als Call to action, conversie en seo vliegen je om de oren wanneer je opzoek gaan naar informatie. Het is dat ook lastig om een duidelijke uitleg te vinden die het verband tussen deze verschillende punten aan het licht brengt. Hier lees je meer over de basis van het behalen van meer omzet via internet.

Wanneer je klaar bent om je eigen onderneming naar een hoger niveau te tillen is het tijd om meer aandacht aan internet te besteden. Door ervoor te zorgen dat je via internet nieuwe klanten en leads binnenhaalt kan je een enorme boost geven aan jou eigen omzet.

Toch is het vaak zo dat veel ondernemers niet weten waar ze moeten beginnen.
Ook het enorme voordeel dat via internet kan worden behaalt is voor vele nog niet duidelijk.

Je kan via internet ontzettend veel, extra, omzet behalen als je consequent hiermee bezig bent.

Vaak kan je dit zelf doen maar ook is het natuurlijk mogelijk dit uit te besteden aan een partij die hier verstand van heeft. Het uitbesteden zorgt er in de meeste gevallen voor dat je sneller resultaat gaat zien.

Wel is het belangrijk dat je zelf over de basiskennis bezit om een begin te maken of om het juiste partij uit te zoeken. In dit artikel lees je daarom een handvol handige tips waarmee je zelf kunt beginnen met het verhogen van jouw omzet via internet of om in ieder geval een goed onderbouwde keuze te kunnen maken bij het uitbesteden van dit werk.

Begin bij jezelf

Het behalen van meer omzet via internet begint bij jouw eigen website.
Je moet er dus voor zorgen dat jouw gehele website of webshop van A tot Z goed in elkaar zit.

Een veel voorkomende fout is het niet opzetten van de juiste landingspagina’s.
Hiermee kan je veel omzet mislopen!

Het is namelijk van groot belang om ervoor te zorgen dat je gerichte bezoekers op jouw website krijgt en deze ook de informatie, of producten, voorschotelt die ze zoeken.

Je zorgt er met een landingspagina ook voor dat je gemakkelijker te vinden bent op de term(en) waar de pagina over gaat.
Hieronder volgt een voorbeeld:

Stel je hebt een winkel en webshop waar je opmaat gemaakte stoelen verkoopt.
Het is dan van groot belang dat een bezoeker op de juiste pagina terecht komt!

Zo kan je een landingspagina aanmaken waar je uitleg geeft over het uitkiezen van de juiste op maat gemaakte stoel.
Je legt hierin uit dat het maken van de juiste keuze vaak een kwestie van smaak is en dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat het juiste materiaal wordt gebruikt.
Hiermee laat je aan jouw bezoekers zien dat je hun begrijpt.
Ook geef je gelijk een paar gratis tips waarmee je een band begint op te bouwen.

Vanaf de landingspagina spoor je de bezoeker aan om contact op te nemen.
Ook verwijs je naar een paar maatwerk stoelen die je hebt gemaakt (of die de klant kan bestellen via jouw webshop samen met aangepaste wensen).


Wat je hiermee bereikt is dat je de positie van een expert inneemt.
Hierdoor is wordt het makkelijker voor bezoekers om jou te vertrouwen.

Wat nog meer effect kan hebben is om een klant te verzoeken gegevens achter te laten.
Hiermee heb je de mogelijkheid om op een later moment, of op meerdere momenten, nog contact op te nemen om zo alsnog een verkoop te maken.



Het belang van een sterke call to action

Zoals je hierboven net hebt gelezen is het erg belangrijk om een call to action, ofwel een aansporing tot actie, te hebben op jouw website.
Het is wetenschappelijk bewezen dat wanneer je iemand vraagt een handeling uit te voeren dit vaker gebeurt. Wel is het natuurlijk belangrijk dit te testen!
Zorg er dus voor dat je actief de handelingen van jouw bezoekers meet op de call to action steeds verder te optimaliseren zodat deze nog meer resultaat heeft!

Het kan hier gaan om simpele knoppen met de tekst “Neem contact op”.
Zo kan je er bijvoorbeeld achter komen dat door het veranderen van de kleur van de knop ervoor zorgt dat mensen vaker contact opnemen.

Ook kan het zo zijn dat in sommige gevallen bezoekers opzoek zijn naar advies.
In zo’n geval is het veel logischer om aan te sporen tot het aanvragen van advies, dit zal dan ook en veel hogere conversieratio hebben dan een knop waarmee alleen maar wordt verzocht om contact op te nemen.

Dit alles valt of staat natuurlijk wel met het hebben van voldoende bezoekers en daarmee zijn we bij het volgende punt beland.

Wat kan SEO betekenen voor het behalen van meer omzet via internet?

Wanneer je meer omzet wilt behalen via internet is er één ding het allerbelangrijkste, namelijk het hebben van voldoende bezoekers om te verkopen!
Dit is waar seo, ook wel zoekmachine optimalisatie, van pas komt.

Met zoekmachine optimalisatie zorg je ervoor dat je beter vindbaar wordt in de zoekmachines.
Het is namelijk zo dat een hogere positie in een zoekmachine lijd tot meer bezoekers.

Uit onderzoek is gebleken dat de eerste 3 resultaten bij een zoekopdracht meer bezoekers krijgen dan de gehele 2e pagina.
Dit houd dus in dat je, wanneer je echt een hogere omzet wilt behalen, ervoor moet zorgen dat jij hiertussen staat!

Maar hoe wordt je nou beter vindbaar in een zoekmachine?

De makkelijkste manier om uit te leggen hoe seo werkt is door dit te vergelijken met de fysieke wereld. Beter vindbaar worden lijkt heel erg op het “ouderwetse netwerken”.
Door ervoor te zorgen dat meerdere mensen jou kennen krijg je op een gegeven moment klanten die via andere bij jou terecht zijn gekomen.
Hoe meer mensen over jou praten hoe meer verwijzingen je zult krijgen (uiteraard is het wel nodig om ervoor te zorgen dat de mensen die over jou praten tevreden zijn over de geleverde diensten!).

Zoekmachine optimalisatie werkt precies hetzelfde!

Door ervoor te zorgen dat jij op meerdere plekken op het internet te vinden bent komen er meer bezoekers naar jouw website.
Als je er dan ook nog eens voor zorgt dat de plekken waarop je te vinden bent worden gezien als een betrouwbare bron zal dit meer effect gaan hebben.

Zoekmachines proberen namelijk diegene die het belangrijkste is (de meeste autoriteit heeft) bovenaan de resultaten te laten zien.
Door ervoor te zorgen dat er op heel veel plekken op internet een verwijzing naar jouw eigen website staat bouw je deze autoriteit op.

Natuurlijk moet je er dan wel voor zorgen dat de pagina waarmee dit wordt opgebouwd ook daadwerkelijk over het juiste onderwerp gaat. Als dit niet het geval is krijg je bezoekers op een pagina die naar iets compleet anders opzoek zijn!






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Larsbus
Aantal keer gelezen: 1924x
Toegevoegd: 09-05-2018 14:39
Gewijzigd: 11-05-2018 15:09

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3740 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!