Supplementen voor krachtsport die werken

Supplementen voor krachtsport die werken

Supplementen voor krachtsport die werkenKrachtsport en supplementen zijn al lange tijd met elkaar verbonden. Het wordt door mensen die veel met krachtsport bezig zijn dagelijks gebruikt. Dit wordt gedaan om betere prestaties in de sportschool te krijgen en dus ook om fitter of gespierder te worden. In dit artikel zal worden beschreven welke supplementen er allemaal zijn en hoe deze supplementen jouw prestaties verbeteren of waardoor jij je fitter gaat voelen.

Waarom supplementen gebruiken?

Supplementen zijn producten die in te nemen zijn via een pil, poeder, capsule of drankje.   supplementen worden gebruikt als aanvulling op de normale dagelijkse voeding. Je kan niet leven op slechts supplementen.   Voor krachtsport is het zeker aan te raden om supplementen te gebruiken. Supplementen verbeteren je prestaties in de sportschool. Kies wel voor de juiste supplementen van de juiste leverancier. Er zijn namelijk veel supplementen op de markt die niet werken of ze zijn van slechte kwaliteit. Bekende supplementen die wel werken zijn: Eiwitpoeder, creatine, Vitamine D, magnesium en BCAA.

Eiwitpoeder nodig voor krachtsport

Eiwitten zijn nodig voor het herstellen van je spieren. Als je een work-out hebt gedaan in de sportschool breng je schade aan aan je spieren.  om dit te herstellen en om uiteindelijk een ook breder en sterker te worden, heb je eiwitten nodig. Eiwitten zitten in veel voedingsproducten. Denk hierbij aan kwark, kip of biefstuk. Als je fanatiek aan krachtsport doet heb je veel eiwitten nodig. Dit kan je vaak niet alleen uit voedsel halen. Om toch aan de eiwitten te komen, kan je eiwitpoeder nemen. Het is trouwens niet zo dat hoe meer eiwitten je neemt hoe breder je wordt. Je lichaam kan namelijk maar een bepaalde hoeveelheid eiwitten per dag aan.  Hoeveel eiwitten je nodig hebt is afhankelijk van je lengte, gewicht en hoe vaak je aan krachttraining doet. Als je eiwitpoeder gaat kopen is het verstandig om goed op de verpakking van de eiwitpoeder te kijken. Veel fabrikanten van eiwitten brengen namelijk veel suikers en dus ook koolhydraten toe aan een eiwitpoeder. Te veel suikers nemen is nooit goed.

Creatine

Naast eiwitpoeder is creatine ook een belangrijk supplement voor krachtsport. Creatine is een stof die al in jouw lichaam zit.  Je lichaam maakt zelf al creatine aan.  Creatine zit ook in voeding zoals tonijn of zalm. Als je aan krachtsport doet en betere prestaties in de sportschool en breder wil worden heb je creatine nodig.  Creatine zorgt voor energie in het lichaam.  Deze energie heb je nodig om te bewegen. Doordat je lichaam normaal gesproken maar eee bepaalde hoeveelheid creatine aanmaakt, ben je ook beperkt in je energie. Door creatine uit voeding of creatine supplementen te halen, heb je meer energie. Hierdoor haal je ook betere prestaties in de sportschool. Een andere voordeel van creatine is dat het vocht vasthoudt. Hierdoor zie je er na een aantal weken creatine gebruiken er ook breder uit.



Vitamine D

Vitamine D is nodig bij het gezond houden van je botten en je tanden. Daarnaast is Vitamine D nodig voor een goede werking van het immuunsysteem en van de spieren. Kortom, vitamine D is heel belangrijk. Veel mensen kampen met een tekort aan vitamine D, met name in de winter. Door zonlicht maakt het lichaam namelijk zelf vitamine D aan.   Een tekort aan vitamine D kan ervoor zorgen dat je spieren afzwakken en spierkrampen krijgt. Veel mensen met een winterdepressie hebben ook vaak een vitamine D tekort. Je kan je voorstellen dat het belangrijk is dat je lichaam veel vitamine D nodig heeft.  Vitamine D kan je net als veel andere supplementen halen uit voeding. Producten waar Vitamine D in zit zijn bijvoorbeeld eieren, melkproducten en vette vis. De Vitamine D in voeding is wel heel weinig. Hierdoor kan je nooit je tekort aan vitamine D aanvullen. Door middel van Vitamine D supplementen kan dit wel. Je kan ervoor kiezen om Vitamine D capsules of een drankje vol met vitamine D te nemen. Het ligt er maar net aan waar jij de voorkeur aan geeft. Met behulp van Vitamine D zullen jouw spieren dus minder snel afzwakken en zal je minder last krijgen van krampen.

Magnesium

Magnesium is een mineraal dat extreem belangrijk is voor je lichaam.  Magnesium regelt namelijk een aantal processen in je lichaam.  De energiestofwisseling, stofwisseling, bloeddruk, en je gewrichten. Daarnaast zorgt het er ook dat je minder stress hebt en kan je met magnesium makkelijker concentreren. Mensen die een tekort hebben aan magnesium zijn vaak depressief en oververmoeid. Ook kan een tekort aan magnesium zorgen voor hartritmestoornissen, spierkrampen en concentratieproblemen.  Als dit allemaal nog niet genoeg is dit belangrijke mineraal ook nog eens betrokken bij 300 lichaamsprocessen.  Magnesium zit in voeding als spinazie, geitenkaas, avocado en nog veel meer producten.  Een andere manier om magnesium te nemen is via tabletten.  Deze tabletten zijn vaak niet duur en werken goed. Je hoeft je bovendien geen zorgen te maken dat je teveel magnesium binnen krijgt door middel van tabletten.  De overige hoeveelheid plas je namelijk uit.

BCAA

BCAA is een amonizuur en bestaat uit 3 soorten. Dit zijn: Leucine, isoleucine en valine. BCAA is speelt een rol bij spiereiwitsynthese. Spiereiwitsynthese zorgt weer voor spieropbouw. Het is dus belangrijk om deze aminozuren in te nemen als je breder wil worden. BCAA is geen lichaamseigen stof en je kan het dus alleen uit voeding of supplementen halen.  BCAA zit  in garnalen, zalm, salami, eigeel, rijst en nog veel meer producten.  Ook kan je het kopen in supplementen. Het is handig om BCAA te gebruiken voor, tijdens of na je work-out om zo het spierherstel zo goed mogelijk te  laten verlopen.

Welk supplement moet je kiezen?

Er zijn dus veel supplementen die een positieve invloed hebben op jouw prestaties in de sportschool. Aangezien je niet alles uit voeding kan halen is het raadzaam om supplementen te gaan gebruiken.  Hierdoor zal je al snel merken dat je beter herstelt, meer energie hebt en ook merkt dat je breder wordt en zwaardere gewichten kan pakken in de sportschool. Koop je supplementen bij bedrijven die goed aangeschreven staan. Sportvoeding en supplementen kopen is namelijk de laatste jaren steeds populairder geworden. Veel bedrijven hebben hierop ingespeeld door producten op de markt te brengen. Veel van deze producten bevatten echter een hoop troep. Kijk dus altijd naar de reviews van bedrijven of het geen rotzooi is wat ze verkopen.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Linsey89
Aantal keer gelezen: 67x
Toegevoegd: 22-11-2018 06:58
Gewijzigd: 22-11-2018 08:32

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 2284 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!