Tien bewezen en effectieve local SEO technieken

Tien bewezen en effectieve local SEO technieken

Tien bewezen en effectieve local SEO techniekenWe worstelen allemaal met één onvermijdelijk obstakel, concurrenten. Het is een dog-eat-dog wereld en als lokaal bedrijf is het van cruciaal belang om gezien te worden door je doelgroep en nieuwe klanten te werven. Lokale zoekmachine optimalisatie kan een oplossing bieden.

Een ander obstakel dat lokale bedrijven moeten oplossen is de eeuwig veranderende ranking factoren van Google. Voor kleine en middelgrote bedrijven die lokaal opereren kan Google je lokale online marketing strategie volledig ondermijnen met algoritmische wijzingen zoals de Possum update. Met deze tien local SEO tips verbeter je je vindbaarheid in Google. Goede vindbaarheid in Google is immers één van de belangrijkste zaken voor je bedrijf.

Claim alle relevante bedrijfsvermeldingen, dit zorgt voor extra online zichtbaarheid

Gedurende de jaren worden bedrijfsvermeldingen zoals Yelp aangemaakt en verdubbelen de bedrijfsvermeldingen zich. Het is belangrijk om alle relevante bedrijfsvermeldingen onder je bedrijfsnaam te claimen en eventuele duplicaten te verwijderen. Zorg er altijd voor dat alle informatie op je bedrijfsvermeldingen accuraat en up-to-date zijn, zorg tevens voor recente afbeeldingen op alle bedrijfsvermeldingen die je bedrijf en team tonen. Dit wekt vertrouwen bij de consument.

Voeg lokale pagina’s toe aan je website

Zoekmachine crawlen je website en ze vinden de meest geschikte pagina’s om te tonen op de zoekmachine resultaten pagina. Door locatie specifieke landingspagina toe te passen kunnen de zoekmachines de locatie specifieke pagina’s optimaal indexeren en de juiste locatie tonen aan de bezoeker. Je moet de adresgegevens op elke locatie pagina tonen. Hoe de adresgegevens op deze pagina's wordt gepresenteerd, bepaald hoe je je adresgegevens elders behoort te tonen. Consistente NAW gegevens zijn belangrijk voor een optimaal local SEO resultaat.

Verbeter de NAP consistentie

Een consistente vermelding van je: bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer op alle pagina’s en websites zoals Yelp zorgen ervoor dat Google je vertrouwt en je zal belonen met hoge lokale ranking.

Voor je lokale ranking in Google is het belangrijk dat je bedrijfsadres op elke bedrijfsvermelding in hetzelfde formaat is. Het lijkt een enorm karwei om alle bedrijfsvermeldingen te vinden maar met een gratis tool als N.A.P Hunter voor Chrome browser is het makkelijk om overbodige en onjuiste bedrijfsvermeldingen te vinden. Let tevens op eventuele kamernummers, toevoegingen en hoe: straat, laan en weg zijn geschreven. Wees honderd procent consistent.  Je Google Mijn Bedrijf vermelding is een uitstekende plek om te beginnen, wat ons naar de volgende tip brengt.

Zorg voor een Google Mijn Bedrijf pagina die up to date is

Elke dag vertrouwen duizenden gebruikers op internet op bedrijfsvermeldingen zoals Yelp voor de juiste informatie over de diensten en producten die ze willen aanschaffen. Het is uiterst belangrijk voor je SEO dat dit gemakkelijk en snel voor de gebruiker te vinden is
Door je bedrijf aan te melden bij Google Mijn Bedrijf kan je ervoor zorgen dat je: naam, adres en telefoonnummer correct zijn. Je kunt tevens een korte maar informatieve beschrijving van je bedrijf plaatsen met een link naar je website en uiteraard kun je tevens je openingstijden vermelden. Maak je Google Mijn Bedrijf vermelding aantrekkelijk met: je bedrijfslogo en een profielfoto van jezelf en uiteraard kun je ook: interieurfoto's, teamfoto's en productfoto's plaatsen. De afbeeldingen moeten van hoge kwaliteit zijn, omdat pixelige afbeeldingen er slordig uitzien.
Als je meerdere locaties beheert, heeft Google Mijn Bedrijf een functie voor bulk uploads waarmee je de afbeeldingen en gegevens efficiënt in bulk kunt bijwerken.



Zorg voor voldoende Google reviews

Reviews zijn belangrijk. Ze zijn een lokale ranking factoren ze zorgen er ook voor dat je vermelding opvalt. Probeer tevreden klanten te verleiden om een Google review voor je te schrijven als bedankje voor een positieve ervaring.

Sociaal bewijs is een ander groot voordeel voor het verkrijgen van reviews. Bezoekers zien vijf sterren en ze weten meteen dat je bedrijf wordt aanbevolen door derden. Dus, door reviews te krijgen, verbeter je eigenlijk drie belangrijke componenten van conversie: ranking, clickthough rate en conversion rate optimization. De beste manier om meer Google reviews te krijgen is simpelweg door al je bestaande klanten en nieuwe klanten te vragen een Google review voor je te schrijven. Als je dit structureel doet dan heb je snel veel Google reviews.

Creëer lokaal georiënteerd content

Het creëren van lokale content die op je niche is afgestemd, zal van invloed zijn op je lokale ranking. Bij het produceren van content met een lokale intentie is het belangrijk om lokale trefwoorden in de titel en meta beschrijving in te voegen, hierdoor zal je content beter lokaal vindbaar zijn in Google.

Maak gebruik van de zoekwoordplanner van Google AdWords

Dit is een geweldige gratis tool als het gaat om het vaststellen van je lokale zoekwoorden. Hiermee kan je onderzoeken welke zoekwoorden het hoogste zoekvolume en de laagste concurrentie hebben en je helpen vergelijkbare zoektermen te vinden waarnaar je lokale doelgroep op zoek is.

Werf backlinks van partners en sponsorschappen

Ga achter het laaghangende fruit aan. Maak een lijst van de bedrijven en organisaties waarmee je een partner bent of die je sponsort. Dit kunnen ook liefdadigheids- of fondsenwervende evenementen zijn waar je bedrijf deel van uitmaakt. Neem contact op met hen en laat hen weten hoe je in het verleden bij hen bent betrokken en vraag hen om een link op te nemen naar je website.

Werf lokale links van relevante lokale relaties

Wat is een lokale link? We willen dat een gezaghebbend domein linkt naar onze website en we willen zo veel mogelijk van deze waardevolle backlinks. Lokale links worden gebouwd met de bedoeling om de lokale relevantie voor een website te vergroten.

Spelers in je specifieke lokale markt, hebben misschien geen gezaghebbende website. Hun sites kunnen zelfs klein zijn, maar omdat ze invloed hebben op je lokale markt, zijn hun links wellicht waardevoller voor je lokale ranking in Google dan een link van bekende, populaire nationale media. Lokale linkbuilding is belangrijk voor je bedrijf. Optimaliseer je links door samen te werken met relevante lokale relaties, met lokale websites. Het verkrijgen van lokale links met een hoge domein autoriteit zal veel goeds doen voor je lokale ranking in Google.

Gebruik Social Media platforms om je publiek te bereiken

Social media platforms zijn gratis, dus het is een geweldige manier om in het zicht van je publiek te blijven. Social signals doen indirect tevens veel goeds voor je ranking in Google. Hoewel social signals geen ranking factor zijn is de correlatie tussen social signals en de positie in Google is extreem hoog.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Debian
Aantal keer gelezen: 134x
Toegevoegd: 12-05-2019 21:01
Gewijzigd: 13-05-2019 08:23

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 2503 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!