Webshop

Verbeter jou webshop!

WebshopHoe kan je jou webshop/webwinkel verbeteren? In dit artikel geven we een aantal tips om meer bestellingen en bezoekers te krijgen op je webshop/webwinkel.

Het begin

Als je een professionele webshop hebt betekent het niet gelijk dat het een groot succes gaat worden. Je moet verder denken dan alleen de webshop. Hoe zou je in principe meer bestellingen kunnen krijgen op je webshop. Door bijvoorbeeld de producten die je verkoopt te tonen op de beginpagina, zodat ze gelijk op het oog vallen van de klant. Een ander punt is klantenbeoordeling, laat je klanten een beoordeling schrijven bij de producten die je verkoopt. De meeste online shoppers willen graag een goed gevoel hebben als ze wat bestellen. Ze maken inmiddels wel geld over naar u in vertrouwen dat het goed gaat.

Het bestelproces

Houd het bestelproces zo simpel mogelijk. Niemand heeft natuurlijk zin om 20 minuten over een bestelling te doen. Maak het daarom zo simpel mogelijk door bijvoorbeeld maar twee of drie simpele stappen te hebben zodat de klant lekker snel en voordelig zijn bestelling kan doen. Natuurlijk het belangrijkste van allemaal is dat de professionele webshop er goed uit moet zien, door middel van bijvoorbeeld een goed gestructureerde menu en een mooie logo met andere woorden de professionele webshop moet een mooie uitstraling hebben.

Verras je bezoekers

Wat ook erg helpt is je bezoekers verassen, met bijvoorbeeld kortingen. Of een cadeautje geven bij een bepaald aankoop bedrag, je kan bijvoorbeeld ook de bezoekers geen verzendkosten laten betalen. Dit spreekt klanten aan leuke verrassingen, waardoor je dus meer kopende bezoekers krijg op je webshop/webwinkel.

Goed vindbaar

Wees goed vindbaar op het hele internet. Als je webshop/webwinkel nou eenmaal online staat en klaar is voor gebruik, wil je natuurlijk ook dat je goed vindbaar bent. Met andere woorden als iemand zoekt naar een product dat ze jou webshop/webwinkel te zien krijgen. Maar hoe zorg je daarvoor wat moet je doen om je webshop/webwinkel goed vindbaar te krijgen. De selectiecriteria van Google veranderen regelmatig en zijn daarom bijna niet te achterhalen. Google kijkt altijd naar het gemak van de bezoekers dus zorg ervoor dat je webshop/webwinkel gebruiksvriendelijk is. Met gebruiksvriendelijk word bedoeld dat de webshop/webwinkel makkelijk is (duidelijke menu, gestructureerde website etc.). Unieke afbeeldingen en relevante titels voor je producten scoren ook hoog bij Google.

Buiten het internet

Om meer bestellingen te krijgen op je webshop/webwinkel, betekent het niet dat je je alleen maar moet focussen op het internet. Daarintegen is internet natuurlijk wel het belangrijkste dat er is. Maar je moet je zelf ook buiten het internet adverteren, zo kan je bijvoorbeeld flyers maken met jou webshop/webwinkel en gaan flyeren. Je kan ook een advertentie in de krant zetten of een reclame op tv. En 1 van de belangrijkste punten die er is, dat is mond op mond reclame maak jezelf groter dan ooit.



Het retourproces

Wees heel erg duidelijk in het retourproces, wat klanten erg belangrijk vinden en u zelf ook als webwinkel eigenaar. Is dat het retourproces duidelijk en makkelijk is. Als de klant niet blij is met het product dat hij heeft besteld op de webshop wilt de klant natuurlijk zo snel en simpel mogelijk het product terug sturen en zijn of haar geld terug krijgen. Wees daarom altijd duidelijk over de voorwaarden voor het retouneren en het retourproces van een product.

Een zoekbalk

Neem een zoekbalk op in je webshop. Hiermee kunnen bezoekers makkelijker een specifieke product opzoeken naar hun wens. Bezoekers die een zoekbalk gebruiken zijn vaak ook de klanten die echt wat kopen, omdat hun al weten wat ze willen hebben. Je kan natuurlijk ook heel erg veel leren van de bezoekers die de zoekbalk gebruiken. Zo kan je natuurlijk de woorden analyseren die hun opzoeken en kan je de meest opgezochte product bijvoorbeeld op je home pagina zetten.

Prijzen met de concurrentie

Vergelijk je prijzen met die van de concurrentie, elke shopper gaat natuurlijk niet meteen op de eerst webshop af die ze zien. Ze kijken wat rond en onthouden de prijs. Zodra ze langs andere webshops zijn geweest bestellen ze natuurlijk bij de meest goedkope site die ze hebben gevonden. Bekijk daarom eens de webshops van je concurrenten met dezelfde of vergelijkbare artikelen/producten van je. En als jij daarom de meest voordelige webshop bent krijg je meer bestellingen in je webshop.

Gerelateerde producten

Toon gerelateerde producten op de detail pagina van elke product die je in huis hebt voor jou klanten. Waardoor de klanten natuurlijk door gaan shoppen en het niet alleen maar op 1 product houden. Zoals ik al in eerder heb vermeld is dat je dan ook een leuke korting kan geven '2e product 20% korting' bijvoorbeeld.

Bloggen

Begin met bloggen op je webshop/webwinkel of andere websites, bloggen word de afgelopen tijd door veel personen, bedrijven etc erg onderschat. Wat doet een blog? Een blog geeft een gezicht aan je professionele website of webshop/webwinkel. Op een blog kun je heel veel doen je kan er natuurlijk je kennis op delen, vragen beantwoorden van bijvoorbeeld klanten en je kunt er een persoonlijke tint aan je webshop/webwinkel geven. Het bloggen is een goede manier van zelfpromotie, zeker wanneer jou concurrenten geen gebruik maken van het bloggen, zo kun je ze een stap voor zijn!

Nieuwsbrieven & sociale media

Deel jou acties en kennis door middel van nieuwsbrieven en sociale media. Vraag aan je bezoekers of ze zich willen aanmelden voor je nieuwsbrief, facebook, twitter, linkedin, instagram en allerlei andere sociale media kanalen. Deel via hier alle acties die jou webshop/webwinkel heeft, alle soorten kortingen acties in bijvoorbeeld de maand december. Maar je kan hier ook informatieve acties delen, een verhuizing bijvoorbeeld of een product dat niet meer op voorraad komt.

Een topservice

Het belangrijkste punt van allemaal is dat je moet zorgen voor een topservice voor iedereen die bij jou webwinkel komt shoppen. De klanten die langs jou webwinkel komen wil je natuurlijk houden, zorg daarom dus dat ze een topservice krijgen voor een goede ervaring. Zodat ze voor een tweede keer terug komen en meerdere mensen kunnen inlichten met leuke en goede recensies over jou webwinkel.

 

Ik hoop dat je erg genoten hebt van dit artikel en ook een stuk wijzer bent geworden!






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: akram
Aantal keer gelezen: 75x
Toegevoegd: 01-12-2017 09:05
Gewijzigd: 05-12-2017 08:25

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 2146 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!