Verkoopcijfers analyseren, slagen in het bedrijfsleven.

Verkoopcijfers analyseren, slagen in het bedrijfsleven

Verkoopcijfers analyseren, slagen in het bedrijfsleven. In de zakenwereld is het algemeen bekend dat u moet kunnen verkopen om te slagen. Maar wat houdt dat in en hoe verkoopt u uzelf en uw ideeŽn?

Wat is verkopen?

Verkopen is een veelgebruikte term waarmee veel mensen vertrouwd zijn. De term "verkopen" kan echter voor verschillende mensen verschillende dingen betekenen. De definitie van "verkopen" is:
1. Het verkrijgen van iets door dwang of overreding; de handeling van het doen van een aankoop
2. De handeling waarbij iemand wordt overgehaald om iets te kopen of te gebruiken
3. De kunst van het beïnvloeden van anderen
4. Een krachtige, krachtdadige inspanning om iemand te overtuigen of om hem te laten doen wat u wilt dat hij doet
5. Een idee in iemands hoofd stoppen, zodat hij het gelooft en als waar aanneemt
6. Ideeën en informatie op een overtuigende manier presenteren, zodat anderen uw voorstellen zullen begrijpen, erdoor overtuigd zullen raken en ze zullen volgen.
Verkopen in de tuinbranche is al niet anders.

Ken uw sterke en zwakke punten
De eerste stap in de verkoop is te weten wat uw sterke en zwakke punten zijn. Als u ergens niet zo goed in bent, huur dan zeker iemand anders in om het te doen! Bijvoorbeeld, als u geen natuurlijke verkoper bent, maar u bent een geweldige boekhouder, dan moet u misschien degene zijn die voor de centen zorgt en het verkopen aan iemand anders overlaten.

Bepaal uw doelgroep

De eerste stap bij het verkopen van uw tuinartikelen is in staat zijn uw doelgroep te identificeren. U moet weten tegen wie u praat om met hen te kunnen spreken. Denk na over wat voor soort mensen u als klant wilt en gebruik die informatie bij het bepalen van hoe u uzelf of uw ideeën kunt verkopen. Een bedrijf dat aan marketing doet kan u daarbij adviezen geven.

Zoek uw klant op

De eerste stap om uzelf te verkopen is om de klant te vragen om input. Dit geeft u de kans om een persoonlijk contact te maken en een band op te bouwen. Onthoud dat mensen zaken doen met mensen die ze kennen, aardig vinden en vertrouwen. Praat tijdens de ontmoeting niet over uzelf. Uw klanten zijn het beu om u over uw producten en diensten te horen praten. U verspilt alleen maar uw adem als u hen niet laat zien hoe zij zullen profiteren van wat u verkoopt. Het is belangrijk om te luisteren naar wat de klant wil en nodig heeft. Als u het niet begrijpt, stel dan vragen.

Vraag om de bestelling

Wanneer u een nieuw product of een nieuwe dienst aanbiedt, zult u willen dat uw potentiële klanten de volgende stap zetten. De beste manier voor hen om dat te doen is te vragen om de bestelling. Dit kan zo eenvoudig zijn als hen te vragen of ze wat informatie over uw dienst willen. Als u met een prospect hebt gepraat en het lijkt alsof ze dichter bij een aankoopbeslissing komen, dan is dit een goed moment om om de bestelling te vragen. U zult zinnen willen gebruiken als "dus bent u klaar om nu te kopen" of "hebt u nog vragen voordat we verder gaan?" Als alternatief kunt u iets zeggen in de trant van "Het lijkt erop dat ik al uw vragen heb beantwoord; wat is het volgende?" In dit geval kunnen ze zich gedwongen voelen om een beslissing te nemen en om te voorkomen dat ze zich onder druk gezet voelen door uw vragen.


Marketingstrategie

Een marketingstrategie is uw routekaart naar succes.
Als u net begint, vraagt u zich misschien af hoe u uw bedrijf kunt laten groeien. Het goede nieuws is dat u volop mogelijkheden hebt om te groeien. Het moeilijke nieuws is dat groei zelden gemakkelijk is.
Maar met de juiste marketingstrategieën kunt u uw zakelijke doelstellingen bereiken en uw bedrijf exponentieel laten groeien. Lees verder om te ontdekken hoe u uw lokale publiek kunt bereiken en uw bedrijf kunt laten groeien.

Als u een bedrijf hebt, is de kans groot dat u zich al bewust bent van het belang van een marketingplan. Goede marketing draagt immers in grote mate bij tot het aantrekken en behouden van klanten, als ook tot het genereren van herhalingsaankopen en doorverwijzingen.
Een marketingstrategie is het logische verlengstuk hiervan. Het is een gedetailleerd actieplan dat beschrijft wat u wilt, hoe u daar kunt komen en hoe u uw succes kunt meten. Uw plan moet uitgebreid genoeg zijn om alle fasen van uw bedrijf te omvatten en logisch gezien zinvol zijn. Het moet ook flexibel genoeg zijn om rekening te houden met een breed scala van eventualiteiten en veranderingen in de markt. Schakel een goede marketing partner in als u de verkoopcijfers wilt verhogen in de tuinbranche.

Gebruik een blog

Gebruik een blog. Bloggen is vaak een van de beste manieren om uw bedrijf te laten groeien en zichtbaarder te worden in uw omgeving. Bloggen stelt u in staat om waardevolle informatie met uw potentiële klanten te delen en hen naar uw bedrijf te trekken. In de tuincentrumbranche bestaat de mogelijkheid het schrijven van dergelijke blogs uit te besteden. Maar hier gebruik van. Zij creëren voor u een groot netwerk waar potentiële klanten u  kunnen vinden. Zo zult u merken dat uw verkoopcijfers explosief zullen stijgen. U bent immers beter vindbaar voor de klant.

Conclusie

Het eerste wat u moet doen is uw verkoopcijfers analyseren. Dit zal u helpen te bepalen wat de sterke en zwakke punten van uw bedrijf zijn. U kunt deze informatie vervolgens gebruiken om uw huidige aanpak te wijzigen of een nieuwe invalshoek te vinden waar u misschien nog niet eerder aan had gedacht. Eén manier om uw verkoopcijfers te analyseren is door gebruik te maken van een verhoudingssysteem. Maak een ratio voor zaken als "verkoop per klant" en "verkoop per uur". Deze ratio's zullen u een idee geven van hoe succesvol sommige strategieën zijn en welke verbeterd moeten worden.

Een andere manier om succes te analyseren is door te kijken naar data, zoals het aantal bezoekers afkomstig van zoekmachines, bezoekers van social media sites, het aantal volgers op die sites, enzovoort. Zo kunt u zien welke kanalen winstgevender zijn dan andere en waar u uw toekomstige inspanningen op moet richten. Het belangrijkste punt hier is dat het analyseren van uw verkoopcijfers u in staat stelt om weloverwogen beslissingen te nemen over uw bedrijf die het in een nieuwe richting kunnen leiden of de winst kunnen verhogen. Het kost misschien wat tijd, maar het is het waard!





                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: edwinm83
Aantal keer gelezen: 382x
Toegevoegd: 10-05-2022 09:27
Gewijzigd: 11-05-2022 08:30

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3250 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!