Waarom autoreclame onmisbaar is

Waarom autoreclame onmisbaar is

Waarom autoreclame onmisbaar isAutoreclame zie je overal. Bestelbussen, vrachtwagens, personenauto’s en andere voertuigen, die voorzien zijn van bestickering. Waarom is dit nou zo’n belangrijke tak van marketing? En waarom zou jij als ondernemer er ook zo snel mogelijk mee moeten beginnen? Dat leggen we uit in dit artikel.

Autoreclame oogt professioneel


Een goed bestickerd voertuig zorgt voor een professionele uitstraling. Het voertuig laat zien dat je serieus met je bedrijf bezig bent. Het klinkt misschien wat clichématig, maar zo’n fraai bestickerde of beletterde wagen is gewoon het visitekaartje van je organisatie. Het geeft je ook nog eens direct de kans om uit te dragen waar je voor staat. Vooral vrachtwagens en grote bestelbussen bieden meer dan genoeg ruimte! Kan je hiermee ook in de fout gaan? Ja. Bestickering van slechte kwaliteit geeft niet echt een positieve bijdrage aan je imago. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor rondrijden in een oude huisstijl. En wat te denken van voertuigen die al maanden niet door de wasstraat zijn gegaan? Ja, autoreclame oog professioneel, mits je er ook professioneel mee om kan gaan.

Een bestickerde auto als slimme investering

Voor veel soorten reclame moet je elke keer maar weer blijven betalen. Denk aan krantenadvertenties, social media ads, tv commercials en nog veel meer. Maar wat is nu het mooie van bestickering op je auto of bestelbus? Juist, je hoeft er in principe maar één keer voor te betalen. Zodra de bestickering is voltooid ga je dag in, dag uit de weg op met je fraaie voertuig. En dat kost je niks extra. Natuurlijk gaat hoogwaardige bestickering wel wat kosten, maar je kunt ook direct weer lange tijd vooruit. Meestal zelfs meerdere jaren, afhankelijk van de ontwikkelingen bij je bedrijf of instelling.

Doorlopend zichtbaar

 Het idee achter veel bedrijfsauto’s is natuurlijk dat ze veel onderweg zijn. Het komt daarbij goed uit dat er meer weggebruikers zijn. En zij zien steeds weer jouw reclame-uiting voorbij komen. Ideaal toch? Als je elke dag gaat rijden, kom je dagelijks duizenden weggebruikers tegen. Je zou bijna bewust in de spits op pad gaan met het voertuig. Al is dat uit bedrijfseconomische beweegredenen misschien ook weer geen geweldig plan. Hoe dan ook, met een bestickerde auto ben je doorlopend zichtbaar als bedrijf of merk. Zelfs als je geparkeerd staat op een openbare parkeerplek.

Makkelijk aan te passen

 Bestickering op de auto - mits van hoge kwaliteit - blijft jarenlang goed zitten. Je kunt ook gewoon met de auto door de wasstraat. Tegelijk zijn de stickers wel makkelijk te verwijderen op het moment dat dit gewenst is. Best handig. Verander je van huisstijl? Wil je een specifieke actie promoten? Geen probleem. Ga naar een professioneel bedrijf dat aan autobelettering doet, zodat je snel nieuwe stickers kan laten plaatsen. Je bent de auto even een dagje kwijt, maar daarna kun je weer met een gloednieuw design de weg op. Nee, zo inflexibel is deze vorm van reclame helemaal niet. Het is alleen wel verstandig om altijd uitingen aan te brengen die minstens voor een aantal weken relevant zijn.

Steeds betere printtechnieken

Al jaren leven we in een digitale samenleving. Traditionele vormen van reclame komen in de verdrukking, omdat budgetten steeds meer naar partijen als Google en Facebook gaan. Maar autoreclame bewijst dat geprint reclamemateriaal nog altijd prima toepasbaar is. Dankzij verbeterde printtechnieken en voortdurend vernieuwende grafische software is het mogelijk om indrukwekkende resultaten te verkrijgen. Het full color bestickeren van een voertuig kan nu met het afbeelden van de kleinste details. Laat je stickers ontwerpen door professionals, want het bestickeren van voertuigen vereist veel specifieke kennis.






Bereik makkelijk je doelgroepen

 Op straat lopen en rijden eigenlijk alle denkbare doelgroepen wel rond. Daarom is het mogelijk om met autoreclame elke gewenste doelgroep te bereiken. Dat je tegelijk ook mensen bereikt waar jouw focus niet op ligt, hoeft helemaal geen ramp te zijn. Sterker nog: misschien ontdek je wel dat je doelgroepen breder zijn dan je dacht. Vergeet nooit simpele contactgegevens in je autobelettering mee te nemen, zoals - uiteraard - je website, maar misschien ook social media kanalen. Dit maakt het makkelijker voor jouw doelgroep om direct meer informatie te kunnen vinden. Het afdrukken van een telefoonnummer kan natuurlijk ook, maar is moeilijker te onthouden in korte tijd. En bellen is natuurlijk minder laagdrempelig. Ben je lokaal actief? Dan bereik je met je autoreclame precies de mensen in de regio waar je graag zaken doet. Hetzelfde geldt eigenlijk wanneer je meer landelijk werkt. Het enige wat je hoeft te doen, is zorgen dat je voertuigen daar zichtbaar zijn waar jij je producten of diensten aanbiedt.

Autoreclame wekt geen ergernis op

 Veel soorten reclame wekken ergernis op bij mensen. Denk aan televisiereclames die steeds weer je favoriete programma onderbreken. En radioreclames die je voor de duizendste keer voorbij hoort komen, terwijl je liever gewoon muziek hoort. Of banners op websites die je het leesplezier ontnemen. Autoreclame heeft geen slecht imago. Zolang je maar geen krankzinnige of controversiële zaken gaat afbeelden op een voertuig, zullen er zelden tot nooit negatieve reacties zijn. Zeker wanneer je auto mooi kleurrijk is bestickerd, val je al snel in positieve zin op. Sterker nog: hoe opvallender de bestickering, hoe meer aandacht je zal vangen op de weg!

Autoreclame is betaalbaar

Oké, je bent het met ons eens dat autoreclame onmisbaar is? Het laten bestickeren van je auto, bestelbus, vrachtwagen of een ander voertuig kan bij een groot aantal bedrijven in Nederland. De kosten zijn natuurlijk afhankelijk van meerdere factoren. Denk aan de afmetingen van de stickers, de moeilijkheid van het design en de kwaliteit. Heb je weinig budget? Alleen het laten aanbrengen van je logo en website hoeft echt niet veel te kosten. Uiteindelijk kun je het zo duur maken als je zelf maar wil.

Als je van plan bent om voertuigen te gaan laten bestickeren, is het verstandig om eens wat offertes aan te vragen. Het is daarbij niet onverstandig om even naar de locatie van die bedrijven te kijken. Meestal zal het bestickeren namelijk plaatsvinden in de werkplaats van het bedrijf waar jij voor kiest. En het is niet ideaal als je hiervoor eerst het hele voor door moet rijden. Aan de andere kant: we leven in Nederland, dus voor een hele hoge prijs-kwaliteitsverhouding is het best de moeite om wat kilometers te maken. Gelukkig mag je dat allemaal zelf weten.

Waar wacht je nog op? Er zijn meer dan genoeg redenen om te kiezen voor autoreclame op het wagenpark van je bedrijf. Ga direct informeren bij aanbieders, want elke dag die je zonder autoreclame blijft rondrijden is er één teveel!






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Diezelsigning
Aantal keer gelezen: 1127x
Toegevoegd: 25-01-2021 14:29
Gewijzigd: 26-01-2021 09:57

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3740 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!