Ondanks het feit dat deze argumenten in sommige gevallen relevant kunnen zijn, toch brengt het samenwerken met een agency ook voordelen met zich mee. Hieronder een lijst van de 10 belangrijkste, niet te verwaarlozen, voordelen:
Met een webagency werken betekent investeren in een ervaren team. In tegenstelling tot freelancers hebben dergelijke bureaus een belangrijk pluspunt: de ervaring en know-how van meerdere mensen die elk hun eigen vaardigheden en achtergrond hebben. Ze kunnen dus gebruik maken van een complementaire en deskundige aanpak in hun team. Deze combinatie van talenten, in combinatie met de ervaring die opgebouwd werd in probleemoplossend denken en werken, maken van een webagency een kwaliteitsvolle handlanger. Het is interessant om het web agency team te beschouwen als een vertakking van uw onderneming. Deze vertakking zal afstand kunnen nemen, de zaken uit een andere perspectief kunnen bekijken en u kwalitatieve aanbevelingen geven voor uw producten en diensten.
Het ontwerp van uw website toevertrouwen aan een webagentschap biedt ook de mogelijkheid om de creativiteit en talenten van een team dat diverse technologieën beheerst, te kunnen gebruiken . Als het nu het ‘webdesign’- of ‘functieontwikkeling’-gedeelte is, u zal uw kansen van een originele en unieke website te bekomen met zekerheid zien toenemen.
De webagency heeft niet enkel de beste profielen geselecteerd om haar team te integreren, maar daar bovenop beheert ze intern de toewijzing van missies. In functie van uw project zal zij de taak aan de geschikte persoon toevertrouwen: rendabel en bekwaam. Hiertegenover zal u - indien u niet voor een webagency kiest - zelf veel tijd moeten besteden aan het rekruteren, synchroniseren en opleiden van personeel.
Normalerwijze wijst de webagency een projectleider aan om de communicatie te vergemakkelijken en vooral om een betere opvolging van het project te garanderen. Hij zal uw enige aanspreekpunt zijn en degene die uw wensen en instructies verzamelt. Met een goede methodologie en organisatie onder de verantwoordelijkheid van deze leider, verzekert het bureau een zekere kwaliteit en betrouwbaarheid dat moeilijk terug te vinden is bij zelfstandigen.
Dankzij deze informatie zal het zijn taak zijn om:
Uw instructies duidelijk te communiceren
De taken aan de verschillende partijen toe te wijzen
Zijn team te synchroniseren
Ervoor zorgen dat uw project op de juiste wijze en op tijd evolueert
Met u te communiceren over de vooruitgang van de missie
Binnen de agency zullen verschillende e-marketingexperts bijdragen tot het benadrukken en realiseren van de strategie.
Om efficiënt in dezelfde richting vooruit te gaan:
Zullen de taken van iedereen duidelijk gedefiniëerd worden
Zal elke expert niet alleen zijn doelstellingen bereiken, maar zal hij er ook voor zorgen dat zijn werk coherent is met de gemeenschappelijke strategie
Worden de verschillende voorstellen besproken en de problemen opgelost dankzij inbreng van alle medewerkers op de interne vergaderingen
De kwaliteit van uw producten en diensten is de basis om uw cliënteel te veroveren en te behouden. Uw energie en tijd hieraan besteden is dus van cruciaal belang. Wat de opbouw van uw imago en ‘e-reputatie’ betreft, is het helaas wat ingewikkelder. Nochtans is het digitale tijdperk geen fictie meer: via internet communiceren is een dagelijkse zaak geworden, maar men kan het niet zonder enige moeite doen. Goed communiceren is een complexe kunst op zich geworden door de opkomst van het digitale tijdperk.
Neem indien mogelijk contact op met deskundigen. Een webagency zal uw behoeftes snel begrijpen en u optimale oplossingen voorstellen. Dit zal u een professioneel resultaat opleveren, met zorg en zonder haast uitgevoerd. Dit zou niet noodzakelijk het geval zijn geweest moest u het zelf gedaan hebben naast uw hoofdactiviteit. Het is een rendabele investering. Het werk van het agentschap zal u toelaten om zichtbaarheid te winnen en uw cliënteel uit te breiden terwijl u zich concentreert op uw passie.
De ideale persoon zou een getalenteerde digitale marketingdeskundige zijn die zich kan aanpassen aan uw behoeftes en wiens salarisverwachtingen betaalbaar zijn. Het is echter een echte challenge om deze parel te vinden voor uw bedrijf. We weten echter dat deze nieuwe talenten vaak tewerkgesteld zijn bij webagencies. Het hangt nu enkel van u af om uw webproject toe te vertrouwen aan een van hen om zo toegang te krijgen tot de beste profielen uit ieder domein: webdesign, SEO, community management ...
Er zijn geen kleine of grote ongevallen, zwangerschapsverlof, vakanties … die het goede verloop van uw project verstoren wanneer u met een webagency werkt. Een agency organiseert zelf haar personeel en voert strenge procedures in om de continuïteit van het project te verzekeren. Bijvoorbeeld: een gedeelde map met alle informatie betreffende een bepaald dossier, een tool om de taken op te volgen, en vele andere middelen die ervoor zorgen dat een andere persoon het werk kan overnemen zonder dat u enige afwezigheid merkt. Deze reactiviteit is één van de sterktes van een agentschap, een voordeel dat een freelance niet kan hebben aangezien hij normaal gezien alleen is. Het risico nemen dat uw project vertraging oploopt of dat uw website niet functioneel werkt tijdens een onvoorziene gebeurtenis of een lange afwezigheid kan schadelijk zijn voor uw bedrijf.
Door met een agency te werken, blijft u ook flexibel ten opzichte van uw internetprojecten. Op korte of lange termijn zijn het uw behoeften en uw budget die het type partnerschap zullen bepalen met uw webagency. U heeft beslissingsvrijheid en bepaalt wat u concreet wilt en verwacht. Deze flexibiliteit bespaart u ook HR-procedures: rekruteren, opleiden, administratieve formaliteiten … Tijdsbesparing verzekerd!
De webwereld evolueert constant. Elk jaar komen er steeds nieuwe, krachtigere en complexere technologieën en functies tevoorschijn. Ook al bent u gepassioneerd door het digitale, toch laat het leiden van een bedrijf of het beheren van een professioneel project vaak geen tijd over om op de hoogte te blijven van alle numerieke trends.
Anderzijds kent een agency de webwereld vanbuiten. Hun experts hebben er hun beroep van gemaakt en moeten op de hoogte blijven van alle nieuwigheden wat webdesign, e-marketing, webontwikkeling … betreft. Hun passie voor dit domein is duidelijk een privilege voor u, aangezien zij niet zullen aarzelen om u te oriënteren naar de meest innovatieve en efficiënte oplossingen voor uw webproject. Zo zal u steeds helemaal mee zijn met de technologie.