In 8 stappen het juiste telefoonabonnement kiezen

In 8 stappen het juiste telefoonabonnement kiezen

In 8 stappen het juiste telefoonabonnement kiezenDoordat er de laatste jaren enorm veel mobiele providers zijn bijgekomen, neemt e het aantal telefoonabonnementen ook toe. Momenteel kunnen we kiezen uit drie vormen, namelijk prepaid sim only of het abonnement met ‘gratis’ smartphone. Wat is in jouw situatie het beste om te doen? Aan de hand van deze vragen kom je erachter welk telefoonabonnement het beste bij jou past.

1.      Wat wil je maandelijks uitgeven?

De keuze van een mobiele abonnement hangt veel af van wat je er maandelijks voor wil uitgeven. Wil je slechts een paar euro kwijt zijn of vind je het niet erg om wat meer te betalen? Door deze vraag te beantwoorden weet je bijna al zeker welk telefoonabonnement het meest geschikt voor je is. Als je de kosten laag wil houden, dan is een sim only abonnement of prepaid simkaart de beste keuze. Al vind je het niet erg om wat meer te betalen maar dat je er wel een nieuw toestel bij cadeau krijgt, dan is het gewone telefoonabonnement meer voor jou weggelegd. Kortom, de eerste stap is het bepalen van het maandelijks budget. Hiermee kan je al een duidelijke richting geven over wat voor soort abonnement in jouw situatie het beste is.

2.      Hoelang wil je verbonden zijn aan een provider?

Ook niet geheel onbelangrijk is de contractperiode die je moet afsluiten bij een provider. Daarbij heb je de keuze of je een contract afsluit van één of twee jaar. Sommige mensen willen niet zo lang verbonden zijn aan een provider en kiezen dan voor een éénjarige verbintenis. Anderen hebben er minder moeite mee om wat langer verbonden te zijn en kiezen voor een tweejarig contract. Providers hebben natuurlijk als doel om abonnees zo lang mogelijk te binden en hebben dan vaak leuke aanbiedingen en veel kortingen om contracten die langer doorlopen. Voor sommigen werkt dit doorslaggevend en vinden het dan minder erg om wat langer bij een provider onder contract te staan. De vraag is dan ook of het jou uitmaakt of je één of twee jaar vastzit aan een bepaald abonnement. Het verschilt namelijk per provider wat je ervoor terug krijgt en of je de vrije keuze hebt voor het termijn dat je een abonnement wil. Bepaal van tevoren of je hier flexibel in wil zijn of dat het weinig verschil maakt. Hiermee kan de keuze voor een telefoonabonnement vergemakkelijken.

3.      Wat is je maandelijkse verbruik?

Wist je dat het maandelijkse internetgebruik ook een grote rol speelt in de keuze van een telefoonabonnement? Sommige providers bieden bijvoorbeeld onbeperkt MB’s aan in hun abonnementen, terwijl de ander juist een maximaal aantal hanteert. Ga bij jezelf dus na of je veel gebruik maakt van internet en of je dat het komende jaar ook blijft doen. Gebruik je enkel mobiel internet voor Whatsapp of ook voor andere doeleinden? Op basis van je maandelijkse verbruik kan je inschatten hoeveel MB’s je nodig hebt. Misschien mag je van geluk spreken dat je een abonnement kiest met een onbeperkt aantal MB’s. Dan hoef je je daar geen zorgen over te maken.

4.      Welke extra mogelijkheden verwacht je?

Sommige providers maken nog wel is gebruik van extra mogelijkheden binnen een telefoonabonnement. Denk bijvoorbeeld aan extra bundels, bepaalde kortingen gedurende een periode of onbeperkt kunnen sms’en. Vaak kunnen deze extraatjes juist net wat aantrekkelijker zijn om voor een bepaald telefoonabonnement te kiezen. Bedenk wat jij verwacht van een abonnement. Vind je het belangrijk om zoveel extra opties te hebben of ben je tevreden met wat er wordt aangeboden?


5.      Welke smartphone wil je hebben?

Heb je toevallig al je oog laten vallen op een bepaalde type smartphone? Dan kan je op onderzoek uit gaan wat deze kost in de winkel en welke partij deze aanbiedt in combinatie met een telefoonabonnement. Het kan zijn dat je al wel hebt gekozen voor een type smartphone, maar alleen nog moet kijken of je deze zelf gaat kopen of niet. Misschien dat het toestel wel bij een abonnement wordt aangeboden en dat uiteindelijk de doorslag geeft. Dan hoef je ook niet verder te zoeken. Mocht je toch voor sim only gaan, dan dien je zelf jouw gewenste smartphone aan te schaffen.

6.      Bij welke provider sluit je het abonnement af?

De keuze van een provider kan ook meespelen in de keuze voor een telefoonabonnement. Misschien heb je reeds goede ervaringen met een bepaalde partij en wil je per se ook daar je volgende abonnement afsluiten. Als dat zo is, dan kan je gericht op zoek gaan naar een abonnement dat bij je past. Het kan ook zo zijn dat je juist niet tevreden bent over je huidige provider en graag wil overstappen. Dan wordt het zoekveld al een stuk breder en moet je nog een passende partij vinden. Het belangrijkste is dat je een provider zoekt die aansluit bij jouw wensen. Heeft die aanbieder ook nog een abonnement dat op jouw lijf is geschreven, dan is dat ook nog eens een win-win situatie.

7.      Hoe kan je het beste vergelijken?

Er zijn veel factoren waarmee je dus rekening dient te houden bij het kiezen van juiste telefoonabonnement. Het is daarom goed om eerst deze punten goed op een rij te zetten voordat je verschillende providers en abonnement gaat vergelijken. Heb je alles in kaart gebracht? Dan pas kan je gericht op zoek gaan naar het ideale telefoonabonnement. Als je weet dat sim only beter bij je past, dan hoef je niet meer te kijken naar providers die abonnementen met smartphones aanbieden. Tel daar de contractperiode, het maandelijks verbruik, keuze van de smartphone en eventuele extraatjes bij op en je hebt een compleet beeld van jouw wensen. Als dat in kaart is gebracht kan je doeltreffend gaan zoeken naar de partij met jouw droomabonnement.

8.      Wanneer sluit je het telefoonabonnement af?

De laatste stap is het moment bepalen wanneer je het telefoonabonnement daadwerkelijk gaat afsluiten. Vaak doe je dat als je het telefoonabonnement grondig hebt doorgenomen. Bevat het abonnement nog punten die niet aansluiten bij jouw wensen? Of klopt alles en zie je geen reden om deze niet te kiezen? Als dit abonnement volledig aan jouw eisen voldoet, dan is dat het moment om contact op te nemen met de provider en het telefoonabonnement af te sluiten. Mocht je dan eventueel nog vragen hebben, dan kan je die altijd stellen aan de desbetreffende partij. Ga dus nooit zomaar te werk, maar stel jezelf eerst een aantal vragen om erachter te komen welk telefoonabonnement het beste bij jou past. Doorloop de juiste stappen en het vinden van een passend abonnement is een fluitje van een cent.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Auteur: Linsey89
Aantal keer gelezen: 1796x
Toegevoegd: 31-10-2018 13:27
Gewijzigd: 03-11-2018 17:26

Relevante links

Categorieën

Er zijn reeds 3740 artikelen toegevoegd op deze website.
De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!