Cambridge dieet

Informatie over afvallen met het Cambridge dieet!

Cambridge dieetBinnen de wereld van het lijnen bestaan er een aantal vooraanstaande diŽten. Nu zijn er meer diŽten die deze titel hebben, waaronder ook het Cambridge dieet. Tegenwoordig is het nog steeds een dieet dat furore maakt. Reden te meer om er een artikel over te schrijven om uit te leggen hoe afvallen in zijn werk gaat met dit dieet.

Informatie over het Cambridge dieet en hoe je ermee gaat afvallen

Binnen de wereld van het lijnen bestaan er een aantal vooraanstaande diëten. Ze worden daarom meestal het eerst geraadpleegd wanneer er sprake is van overgewicht en afvallen nodig is. Nu zijn er meer diëten die deze titel hebben, waaronder ook het Cambridge dieet. Het is een dieet dat dateert uit de jaren 70 voor het in de jaren 80 op de markt kwam. Tegenwoordig is het nog steeds een dieet dat furore maakt. Reden te meer om er een artikel over te schrijven om uit te leggen hoe afvallen in zijn werk gaat met dit dieet.

Cambridge dieet inleiding

Het dieet is een mix van een eiwitdieet en crashdieet. Je zal meer eiwitten eten en koolhydraten en vetten laten staan. Nu is een verhoging van eiwitten een goede manier om af te vallen. Doorgaans wordt hierbij wel altijd aangeraden ook altijd wat koolhydraten en zeker vetten te eten. Ze zijn namelijk allemaal belangrijk voor je lichaam en je voeding moet dus uit een goede balans bestaan van deze 3 macronutriënten. Het Cambridge dieet voldoet niet aan deze eis, ondanks dat je er wel mee gaat afvallen. Dat het hier gaat om een crashdieet is wel wat minder, gezien het effect van dit soort diëten bewezen ongezond en ineffectief is.

Hoe ga je ermee afvallen en wat moet je doen?

Enigszins opmerkelijk is het, dat je bent aangekomen met voeding die je overal koopt en af gaat vallen met speciale dieet producten. Je zal namelijk gedurende het hele dieet gaan afvallen aan de hand van producten die je via de consulent aanschaft. Afvallen is een kwestie van het niet overeten en weten wat er in zit. Hiermee ga je ongetwijfeld afvallen. De reden erachter zal zijn een bepaalde samenstelling, maar dit kan je ook met de juiste voeding realiseren. Een andere drijfveer kan zijn dat er aan deze producten goed wordt verdiend. Het zal wel een combinatie van beide zijn.

Afvallen door minder te eten

Het grootste obstakel bij dit dieet is dat je voeding dramatisch wordt teruggeschroefd naar tussen de 500 en 800 calorieën per dag. Hierdoor ga je honger krijgen en is het ongezond en onverantwoord. Dit wordt ook duidelijk wanneer je er de ervaringen op naslaat. Je gaat er wel mee afvallen, maar dit is absoluut niet de manier om gewichtsverlies te bewerkstelligen. En ook nog eens erg onverstandig. Niet alleen het Cambridge dieet maar ook andere crashdiëten gebruiken dit als middel voor vetverbanding. Bij dit soort diëten kun je echter beter uit de buurt blijven.


Wat je wel mag eten met dit dieet

Het aantal maaltijden varieert, met de meest rigoureuze aanpak zal het 3 maaltijden betreffen. Deze bestaan dan uit shakes of andere maaltijdvervangers. Er zijn wel veel smaken verkrijgbaar. Voor een volledige lijst en de kosten hiervan moet je een consulent raadplegen. Het is wel bekend dat de producten niet goedkoop zijn en hier moet je dan ook goed rekening mee houden. Je gaat deze producten net zolang eten tot je jouw gewenste gewicht hebt bereikt. Na het Cambridge dieet zal je er zelf een gezondere leefstijl op moeten nahouden om op jouw streefgewicht te blijven. De vraag is wel of je hier niet beter gelijk mee kunt beginnen en geleidelijk anders gaat eten en snel gaat afvallen.

Waarom je beter niet te weinig kunt eten

Ten eerste is het moeilijk om bijna niks te eten. Je gaat honger krijgen en dit is een gevoel wat je zeer lastig kunt volhouden. Veel gebruikers staken het dieet dan ook voortijdig. Het is bijna niet uit te houden om op een dusdanig laag calorie aantal te zitten en de verleiding is groot, maar wordt met dit dieet alleen maar groter. Vaak volgen er dan ook vreetbuien met de verkeerde voeding wanneer er met het dieet gestopt wordt. Hierdoor kom je weer veel sneller aan. Het is ook niet gezond, je mist namelijk veel belangrijke en zelfs essentiële voedingsstoffen. Klachten tijdens en na het dieet liggen dan ook op de loer.

Het is niet gezond voor je lichaam op de lange termijn

Hierdoor is het ook zeer af te raden het dieet lang te volgen. Klachten kunnen zich opstapelen en kans op jojo’en is groot met het Cambridge dieet. Je kan veel beter op een meer verspreide manier afvallen. Je bent ook niet in 1 keer volledig van de 70 naar de 110 kilo gevlogen. Je kunt wel snel vet verbranden maar doe het op een slimme en verstandige manier, mede met een dieet dat gezond is voor je lichaam.

Duur van het dieet

Gemiddeld zal het toch wel een aantal maanden duren voordat je met dit dieet echt de gewenste resultaten gaat zien. Op een gezonde manier gebeurd dit niet. In het begin kan het snel gaan met afvallen. Later zal het wat stagneren en wordt het een stuk moeilijker.

Cambridge dieet producten via een consulent

Het is jammer dat je de producten alleen onder begeleiding van een consulent kunt bestellen. Hierdoor heb je vooraf en tijdens onderzoek naar het dieet weinig inzage van wat je eet en drinkt. Een iets transparantere wijze van informatie bieden is dan ook eigenlijk wel gewenst. De producten kosten wel doorgaans tussen de 2,50 en 4,- per stuk / zakje / pakje / maaltijdvervanger. Los van mogelijk andere kosten die je nog dient te maken voor volgen van het Cambridge dieet.

Conclusie van vet verbranden met het Cambridge dieet

Ga je alles bij elkaar optellen dan zijn er meer nadelen dan voordelen met het dieet. Afvallen moet op een manier gebeuren dat jij er beter van wordt. Nu zijn er toch wel behoorlijk wat klachten te vinden over het dieet en dit mag nooit de intentie zijn van een dieet. Welk dieet dan ook. Het schijnt wel dat je met het Cambridge dieet de eerste weken snel kunt afvallen. Laat dit alleen nooit de leidraad zijn en kijk altijd hoe je dit doet en of je er ook blijvende resultaten mee neerzet. Met alle diëten is het zo dat je ervan moet leren zodat je het kunt inpassen wanneer het nodig is.






                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Categorieën

Er zijn reeds 2113 artikelen toegevoegd op deze website.

Auteur: Sportenvoeding
Aantal keer gelezen: 118x
Toegevoegd: 01-08-2017 12:49
Gewijzigd: 03-08-2017 09:55

De copyrights van infobron.nl zijn van toepassing!

Relevante links